Strona główna Grupy pl.rec.ogrody Creeping Charlie (nazwy polskiej nie znam), moze Michal wie??? Re: Creeping Charlie (nazwy polskiej nie znam), moze Michal wie???

Re: Creeping Charlie (nazwy polskiej nie znam), moze Michal wie???

From: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Creeping Charlie (nazwy polskiej nie znam), moze Michal wie???
Date: Sat, 12 Jan 2002 10:10:21 -0500

"ogrodniczka" <l...@y...com> wrote in message
news:f7e2820e.0201112325.73591e93@posting.google.com

> A jest to problem! Jakas rada na to? Michal, moze Ty cos o tym wiesz?

Nie, nie mam tego i nie wiem co zrobic. Polubic? :-) Na pocieszenie -
na pewno lepsze to, niz poison ivy. Poza tym podobno ladnie pachnie.
Do XVI wieku uzywany byl w browarnictwie (zanim zaczeto stosowac chmiel).
Robiono z niego tez lek na kaszel ("gill tea"). Po polsku nazywa sie
bluszczyk kurdybanek. Czyz nie ladnie? Chyba jednak musisz polubic :-)

> Jest jakis sposob na pozbycie sie tego?

Sposob "standardowy": "Apply postemergence herbicide in spring or fall.
Treat twice, seven days apart." Ale ja oczywiscie nie radzilbym uzywania
chemii.

> Wiekszosc zrodel poleca uzycie boraksu. Hmmm, moje obawy sa takie: czy
> nie zniszcze trawy przy okazji?

Zrodlo, ktore podajesz, pisze ze mozesz zniszczyc trawe tez. Poza tym, czego
nie pisza, zniszczysz troche zyjatek. Boraks na przyklad polecany jest (jako
nie tak bardzo szkodliwy dla ludzi) do walki z mrowkami.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz