Debiuty

21. Data: 2012-04-16 07:10:07

Temat: Re: Debiuty
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-16 09:04, czeremcha pisze:

> Ale naleśnik bez soli jest bardziej elastyczny, tak jak ciasto na
> pierogi.

Nie narzekam. Ale i tak wolę sztywne i bardziej wysmażone.

22. Data: 2012-04-16 07:54:22

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ja tam smażę na maśle.

Naleśniki na maśle??
Co kraj to obyczaj.
Ja wyłącznie na skórce od słoniny/boczku.

N.

23. Data: 2012-04-16 07:54:51

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha" <1...@g...com> napisał

> Ale naleśnik bez soli jest bardziej elastyczny, tak jak ciasto na
> pierogi.

Ale jest niesmaczny ;-P

N.

24. Data: 2012-04-16 07:58:31

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak mnie natchnęło w innym wątku - pamiętacie swoje debiuty w kuchni?
>
> Ja jako wielbicielka leniwych chyba właśnie je zrobiłam jako pierwsze (nie
> licząc kogla mogla) w wieku lat pewnie około 10. Pamiętam, że byłam
> zachwycona, chociaż ich kształt przypominał kozie bobki. ;) Teraz robię
> takie płaskie rombowate.
> Jako 12-latka natomiast postanowiłam ugotować na działce barszcz ukraiński
> z zerwanych z grządki młodych warzyw. Wzięłam ich stanowczo za mało w
> stosunku do ilości wody w garnku i wyszła raczej woda z farfoclami zamiast
> zupy. ;)

Wcześnie zaczynałaś :)
Ja dopiero w wieku ok. 14 lat, gdy moja mama stwierdziła, że jak mam się
obijać podczas wakacji, to chociaż niech obiady zacznę gotować. No i
zaczęłam robić zupy, takie z prawdziwego zdarzenia, broń Boże mrożnki itp.
Nic trudnego, ale podziw w oczach moich koleżanek - bezcenny ;-)
Potem to już nie pamiętam - były jakieś faworki, ciasta, kotlety,
strogonowy, ale to już trochę później, raczej w ogólniaku.

N.

25. Data: 2012-04-16 08:06:18

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl>
napisał w wiadomości news:jmf50s$7fl$1@inews.gazeta.pl...

> A z ciekawych wpadek w kuchni pamiętam jak robiłam barszcz biały i miałam
> dodac do niego rozmieszane jajko... Wzięłam jajko, rozmieszałam, dodałam
> mąki, rozmieszałam, wlałam do barszczu i uświadomiłam sobie, że coś
> spieprzyłam :D Dobrą chwilę się zastanawiałam po jaką cholerę dodałam mąkę
> do jajka... W efekcie zrobiłam barszcz z lanym ciastem.... Zajebiste
> wyszło :D

Ja całkiem niedawno robiłam budyń, a ponieważ nie miałam białego cukru, to
postanowiłam dodać brązowy.
I dodałam. Pomieszałam, posmakowałam - zero słodyczy, więc pomyślałam, że
może ten cukier jakiś mało słodki. Więc dosypałam więcej. Zaczęłam mieszać,
ale budyń jeszcze płynny, w kubku zaczął bardzo gęstnieć. Doszłam do
wniosku, że może ten cukier jakoś tak dziwnie działa i trochę zgłupiałam.
Posmakowałam drugi raz i znów - zero słodkości, ale za to jakiś dziwny
posmak. Sprawdziłam w końcu sam cukier sądząc, że może się zepsuł. No i
brawo! Wsypałam po prostu bułkę tartą, która była w identycznym pojemniku
;-)

N.

26. Data: 2012-04-16 08:11:12

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" <1...@g...com> napisał w wiadomości

> A wtedy praktykowało się smażenie na margarynie,

No następna.
Jak nie masło, to margaryna.
Naleśniki?? Od kiedy?

> Tłuszcz wytopiony ze słoniny to smalec.

Ale tej słoninki bierze się tylko tyle, żeby ciasto nie przywarło.
Ciach, ciach, smarujesz i potem lejesz ciasto.

> I ma swój smak, niezaprzeczalnie. Jadasz kanapki ze
> smalcem i dżemem? Bo ja nie.

Ja jadam zupę mleczną z makaronem na słono. I do tego bułkę z dżemem.
Z kolei moja babcia smażyła słodkie placko-racuchy na słonince. PYCHA!
A Amerykanie mieszają słodki dżem ze słonym masłem orzechowym :)

N.

27. Data: 2012-04-16 08:25:02

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-16 10:11, Nixe pisze:

> Ale tej słoninki bierze się tylko tyle, żeby ciasto nie przywarło.

Dokładnie, tłuszcz słoniny tylko leciutko pokrywał patelnię, tyle że
była tłusta, nic nie pływało w tym smalcu. Nie chodziło przecież o
położenie kawałka smalcu.
A nikt nie jadł ciastek ze skwarkami?

th

--
http://nitkowo-theli.blogspot.com

28. Data: 2012-04-16 08:34:11

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 10:11, "Nixe" <n...@n...pl> wrote:
> Użytkownik "czeremcha" <1...@g...com> napisał w wiadomości

> No następna.
> Jak nie masło, to margaryna.
> Naleśniki?? Od kiedy?

Napisałam - "wtedy", czyż nie? "Wtedy" margaryny były w modzie i tak
propagowane, jak teraz "5 porcji dziennie".

> Ja jadam zupę mleczną z makaronem na słono. I do tego bułkę z dżemem.
> Z kolei moja babcia smażyła słodkie placko-racuchy na słonince. PYCHA!
> A Amerykanie mieszają słodki dżem ze słonym masłem orzechowym :)

Kura na to: Kud-ku-dak!

Tyle, że ja powiem - a ja nie!

Powtarzam - miastowa jestem i skóry od słoniny za bardzo z domu nie
pamiętam. Mimo, że samą słoninę się kupowało, a i owszem. Podejrzewam,
że jeśli ze skórą - to lądowała w koszu. U babci też takiej tradycji
smażenia naleśników nie pamiętam - lubię jakie lubię i nie będę się
zmieniać ;-)

Ania

Ania

29. Data: 2012-04-16 08:34:57

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 09:54, "Nixe" <n...@n...pl> wrote:
> "czeremcha" <1...@g...com> napisał

> Ale jest niesmaczny ;-P

Nie, wcale nie... Ale to może dlatego mam takie odczucie, że my w
ogóle mało solimy.

Ania

30. Data: 2012-04-16 09:06:07

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" <1...@g...com> napisał

> Napisałam - "wtedy", czyż nie? "Wtedy" margaryny były w modzie i tak
> propagowane, jak teraz "5 porcji dziennie".

Wiem, że wtedy, ale nawet jak na "wtedy" to dla mnie absurd.
Ciasto naleśnikowe jest płynne, więc trudno je smażyć na płynnym tłuszczu
(czyli roztopionej margarynie/maśle) tak, by zachowało swoją formę
płaskiego, cienkiego naleśnika. Próbowałam kiedyś z braku słoninki smażyć na
oleju i była to porażka, bo naleśniki się rwały na kawałki jeszcze podczas
smażenia. Wyszło z tego wielkie G ;-)
Na margarynie, a raczej maśle, owszem, można poddusić warzywa, podsmażyć
polędwiczki, zrobić jajecznicę, ale pierwszy raz słyszę o smażeniu
naleśników. Pomijam już, że masło się po prostu zaczyna "fajczyć" zanim
naleśnik się porządnie usmaży.

> Powtarzam - miastowa jestem i skóry od słoniny za bardzo z domu nie
> pamiętam.

Ja też - z krwi i kości.
Słoninę czy boczek kupowało się w mięsnym :)
Ze skórą. W innej, bezskórnej postaci nie pamiętam.

N.

TWO Unique Floral Designs for F.REE
Autorski przepis na rosół
Przepis za zupę cebulową
Kamionka z Bochni - forma na babę.
AD: ~~** Enjoy Our New FREEBIES & embroidery designs for F.REE !! **~~