Grupy

Re: Dieta Optymalna - FAKTY

From: b...@o...com.au (George Zieba)
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Dieta Optymalna - FAKTY
Date: 4 Oct 2001 16:39:27 -0700

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> wrote in message
news:<Pine.GSO.4.31.0109261427000.4244-100000@dorota
.am.torun.pl>...
> On 25 Sep 2001, George Zieba wrote:

> I jesli Panstwo macie potwierdzona przyjeta metodologia badawcza
> skutecznosc musicie przebic sie uzyskac takie potwierdzenie
> w uznanych czasopismach i kongresach

Taki powinien byc normalny proces dzielenia sie ze swiatem
naukowym takimi informacjami. Jednakze, przywielu probach
zaledwie krytyki ukazujacego sie artykulu edytorzy nie zezwalaja na
jej opublikowanie. Znany krytyk obecnej teorii "cholesterol-serce"
profesor Ravnskov ze Szwecji iwlokrotnie upominal sie o publikowanie
WSZYSTKICH badan, ale bez skutku. Podam Panu przyklad :
========
New guidelines for converting healthy people into patients

With their new guidelines the National Cholesterol Education
Program&#8217;s (NCEP) expert panel1 exaggerates the risk of coronary
heart disease (CHD) and the relevance of high cholesterol and ignores
a wealth of contradictory evidence. A few examples.

To claim that 20% of patients with coronary heart disease have a new
heart attack after ten years the panel has included minor symptoms
without clinical significance. Most people survive even a major heart
attack, many with few or no symptoms after recovery. What matters is
how many dies and this is much less than 20%.

The predictive power of a high cholesterol is overrated. In the 30
year follow-up of the Framingham cohort for instance, high cholesterol
was not predictive after the age of forty-seven.2 It is not a strong
predictor for women, Canadian men and patients with established CHD
either. In Russia, low cholesterol is a predictor of CHD2 and
individuals with familial hypercholesterolemia may live just as long
and have a risk of CHD just as low as that of normal people.3

No doubt the statins lower coronary mortality, but the size of the
effect is unimpressive. In the CARE trial for instance, the odds of
escaping death from a heart attack in five years for a patient with
CHD was 94.3%, which improved to 95.4% with statin treatment. For
healthy people with high cholesterol the effect is even smaller; in
the WOSCOPS trial, the figures were 98.4% and 98.8%, respectively.
These figures do not take into account possible side effects which
usually appear more often. In animal experiments the statins have
proven carcinogenic. In the CARE trial statin treatment was followed
by more breast cancer. In the EXCEL trial, total mortality after just
one year was much higher in those receiving statins. Unfortunately the
trial was stopped before further observations could be made.2 We need
more experience before introducing mass-prevention with potentially
carcinogenic drugs.

The panel ignores that a systematic review of relevant epidemiological
and experimental studies found no evidence that dietary fat has effect
on atherosclerosis and cardiovascular disease.4 Most important,
coronary and total mortality were unchanged in meta-analyses of the
dietary trials.4 5

Instead of preventing cardiovascular disease the new guidelines may
transform healthy individuals into unhappy hypochondriacs obsessed
with the chemical composition of their food and their blood, destroy
the art of cuisine and the joy of eating, and divert health care money
from the sick and the poor to the rich and the healthy.

Uffe
Ravnskov

Magle Stora Kyrkogata 9

S-22350 Lund, Sweden

u...@s...se

read the editor's answer below

Expert Panel on Detection, Evaluation, and Treatment of High Blood
Cholesterol in Adults. Executive Summary of the Third Report of the
National Cholesterol Education Program (NCEP) Expert Panel on
Detection, Evaluation, and Treatment of High Blood Cholesterol in
Adults (Adult Treatment Panel III). JAMA 2001;285
Ravnskov U. The Cholesterol Myths. New Trends Publishing, Washington
D.C. 2000.
Sijbrands EJG, Westendorp RGJ, Defesche JC, de Meier PHEM, Smelt AHM,
Kastelein JJP, Kaprio J. Mortality over two centuries in large
pedigree with familial hypercholesterolaemia: family tree mortality
study. BMJ 2001; 322: 1019-1023.
Ravnskov U. The questionable role of saturated and polyunsaturated
fatty acids in cardiovascular disease. J Clin Epidemiol
1998;51:443-60.
Hooper L, Summerbell CD, Thompson RL, Capps NE, Davey Smith G,
Riemersma RA, Ebrahim S. Dietary fat intake and prevention of
cardiovascular disease: systematic review. BMJ 2001;322:757-763.
Editor's answer:

October 1, 2001

Uffe Ravnskov, MD, PhD
Magle Stora Kyrkogata 9
S-22350 Lund,
Sweden

RE: Letter # JLE10564

Dear Dr. Ravnskov:

Thank you for your recent letter to the editor. Unfortunately, in view
of the many submissions we receive and our space limitations in the
Letters section, we are unable to publish your letter in THE JOURNAL.

After considering the opinions of our editorial staff, we determined
your letter did not receive a high enough priority rating for
publication in JAMA. We are able to publish only a small fraction of
the several thousand letters submitted to us each year, which means
that published letters must have an extremely high rating.

However, we are forwarding a copy of your letter to the author of the
article. The author may or may not reply to you personally. We do
appreciate your taking time to write to us and thank you for the
opportunity to look at your letter.

Sincerely,

Jody W. Zylke, MD
Contributing Editor, JAMA

JWZ:LYH

cc: James L. Cleeman, MD
============

Jak Pan widzi, jest to walenie glowa w mur, ale ...moze
znajdzie sie rozwiazanie, ktore opisze w innym liscie na ta grupe,
bo zasluguje to na oddzielny watek.

Jesli lekarze bada czekac na opublikowanie, badania itd ...
spora ilosc ludzi przez ten czas nie uzyska pomocy od wlasnie tech
lekarzy.
Jak Pan wie, KAZDY lekarz ma prawo zastosowac metode leczenia, ktora
wedlug
niego moze przyniesc poprawe zdrowia. Nigdzie nie ma powiedziane w
etyce
lekarskiej, ze lekarzowi wolno stosowac TYLKO metody uznane i
zaakceptowane
administracyjnie. Ja wiem, ze ma to konsekwencje prawne itd ....

Ale... albo sie chce ludzim pomagac obojetne co, albo boiumy sie to
robic. Dlatego wlasnie wielu lelarzy w Polsce, z bardzo duza doza
ostroznosci, podjelo ten krok. Wyniki swidcza same za siebie.

> a nie dogmatycznie
> powtarzac w tej grupie, ze dieta Kwasniewskiego jest dobra
> "na wszystko", jak niektorzy admiratorzy tej metody tu czynia.

Tak, to jest niestety troche "przegiecie". Fakty sa takie, ze
zastosowanie Zywienia Optymalnego ma niespotykanie pozytywne efekty
na naprawde bardzo wiele problemow, ale na wszystko ? Na wiele
napewno tak. Zdecydowanie TAK. Nie jest to jednak zloty srodek na
wszystko !
Niemniej jednak , praktyczne efekty w wielu przypadkach w oczywisty
sposob przewyzszaja tradycyjne metody leczenia. Wlasnie te opisywane
do znudzenia w renomowanych magazynach itp ... :-)))

> Ja osobiscie nie potrafie ocenic wartosci tej metody
> i nie czuje sie na silach aby sie tym zajmowac dlatego
> jak wiekszosc normalnych osob oczekuje na opinie renomowanej
> literatury.

No i bardzo madrze !!! Dlatego, ze czlowiek rozsadny zawsze przyjmie
nastepujace podejscie :

a. Za malo to tym wie, a wiec sie nie wypowiada
b. DOWIADUJE SIE ! Rozmawia z praktykujacymi lekarzami, ocenia sam,
moze nawet robi "wizje lokalna" - a potem wyciaga wnioski

> Medycyna jest sztuka, gdzie bledne teorie
> moga pociagac za soba rzeczy tragiczne w skutkach

Absolutnie, ale postep medycyny tworza wlasnie tacy lekarze, ktorzy
TEORIE sprawdzaja w praktyce, a potem opisuja, publikuja ( jesli im na
to pozwola itd... ). TO wlasnie robia lekarze "optymalni".

> dlatego nikt nie wdrozy zadnej nowatorskiej metody bez uzyskania
> konsensusu autorytetow z dziedzin medycyny do jej
> stosowania.

Wdrozy Panie Piotrze, wdrozy ... bo juz wdrozyl :-)))
Teraz tylko grupa lekarzy to kontynuue. Dlatego, ze wzgledu na
osiagane wyniki terapeutyczne prawdziwi lekarze
powinni sie tym przynajmniej zainteresowac i przynajmniej
OBSERWOWAC jesli juz nie chca aktywnie stosowac.

> Ciesze sie, ze akurat Pan, jak mi sie zdaje,rozumie, ze jest
> to jedyna metoda, ktora potrafi odrozniac szamanizm od medycyny
> i starac sie bedzie zabiegac o takie publikacje.

Dziekuje za uznanie :-)) Jak juz pokazalem, jest to bardzo trudne,
ale ... nie jest to nie do zdobycia !! Czego potrzeba ?
WIECEJ solidnie myslacych lekarzy, WIECEJ UDOKUMENTOWANYCH przypadkow,
wtedy
ta prawda nie moze bycc sztucznie ukrywana, a do tego potrzeba ...
lekarzy, ktorzy maja otwrty umysl. Nawet jesli, jak juz pisalem, tylko
OBSERWUJA, ale
w madry sposob tj.. BEZPOSREDNIO , a nie na zasadzie : jedna pani
drugiej pani.
Zachecam.

Pozdrawiam,
Jerzy Zieba

ps.

> dziekuje, ogladalem, tak jak pisalem jednak powyzej oczekuje na opinie
> zawarte w renomowanej i uznawanej powszechnie literaturze medycznej

Panie Piotrze , a po co czekac ? Jest Pan lekarzem !
Moze to wlasnie Pan rownie cos opublikuje. Moze wlasnie
na temat efektow zastosowania Zywienia Optymalnego w leczeniu chorob
krazenia.
Materialy juz sa. Trzeba tylko po nie siegnac ...
J.