Re: Dieta Optymalna - FAKTY

Data: 2001-10-08 17:26:08
Temat: Re: Dieta Optymalna - FAKTY
Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl>

Użytkownik Zbyszek <z...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9prtic$862$...@n...tpi.pl...

> Użytkownik "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A skąd taki wniosek? Jeżli dasz organizmowi taki wybór to zawsze wybierze
> co lepsze czyli kwasy tłuszczowe.

Jezeli masz diete mieszana i spozywasz i weglowodany i tluszcze to wybiera
weglowodany. Poza tym glukoza nie jest tylko potrzebna do celow
energetycznych jest wykozystywana takze do syntezy struktor komorkowych (np
podczas ciazy i okresu wzrostu) oraz do syntezy laktozy w czasie laktacji.
Dlatego dzieci matek na DO rodza sie male i wolno rosna.

> I tu się mylisz. Jeżeli zjesz "miód z boczkiem" to zacznie cię boleć
> wątroba.

Po takiej mieszance to mialabym raczej odruch wymiotny- watroba by mnie nie
zdazyla rozbolec (swoja droga to akurat nie wiem o czym mowisz bo NIGDY w
zyciu mnie watroba nie bolala)

> sobie

> Tu się nie zgodzę. Serce to silnik z pompą.

A co jest silnikiem w sercu. Anatomie tez macie inna? Mnie uczono ze serce
to pompa.

> Czyli bardziej optymalne?

Po prostu inne. Inne jest odzywianie mezczyzny inne kobiety inne pani ktora
siedzi za biurkiem a inne hutnika- kazdy ma swoje potrzeby. A tak kazde
optymalne dla danego czlowieka.

. Podobno Rosjanie prowadzili
> badania na robotnikach zatrudnionych na Syberii.

Moja babcia byla zeslana na Syberie. Pytasz sie co jadla? Wode z sola,
ziemniaki przyslugiwala im kromka chleba na dzien, zuli zywice drzew zeby
tylko nie odczuwac glodu- tluszcz nie chociaz na pewno bylby im bardzo
potrzebny w tych warunkach klimatycznych.

. Dlaczego nie chcesz zapewnić mu najlepszego pożywienia by
> był możliwie najsprawniejszy pomimo, że otoczenie na razie tego nie
wymaga?

Moje jest najlepsze dla mnie.

> Jasne ale dopiero po tym jak ich zamknęli w rezerwatach i zaczęli żywić
> zbożem. Niedawno (jakieś pół roku temu) był bardzo ładny artykuł w
> czwartkowym magazynie GW o indianach Nawaho.
> Mrą teraz jak muchy tyle że w wieku 75-85 lat i tylko dlatego, że
pracowali
> w kopalniach uranu wdychając pyły z kopalni.
> Jeden z bohaterów (75 lat) przygotowywał się do śmierci. Wspominał przy
tym,
> że jego ojciec zmarł w wieku 106 lat a matka 96, brat 85 ale ten już po
> kopalni. Przypomnij mi może jaka jest średnia wieku w Polsce.

Ale nikt nie powiedzial ze Polacy odzywiaja sie dobrze ani lekarze ani
dietetycy ani nawet pan K- odzywiaja sie tragicznie.

Wydaje mi się,
> że jednak niższa. No ale u nas nie ma szamanów tylko lekarze, apteki i
> szpitale. Nie dziwi cię to?

Kazdy wybiera. Moja prababcia zmarla majac 95lat do konca zycia byla
sprawna fizycznie i umyslowo i nigdy nie byla u lekarza i nigdy nie
przyjmowala lekow.

> Człowiek nie żyje po to by chorować. Ma być zdrowy i zajmować się innymi
> sprawami niż ciągła walka z chorobami. Ludzie dali sobie wmówić, że to
> normalne, że wszyscy wokół chorują. To nieprawda. Ludzie powinni być
zdrowi,
> a ich umusły powinny sprawnie funkcjonować.

A tutaj sie zgodze.

Jest prosty sposób by to
> osiągnąć. Tak prosty, że aż boli. Ja testuję go na sobie już 2,5 roku.

Niestety 2,5 roku to troche malo bledy zywieniowe wychodza srednio po 20- 30
latach

> odzyskany

> To dziwne. W takim razie jak jest wydalany.

Z moczem.

Czy można to zmierzyć? Chętnie
> bym porównał moje wyniki z "normalnymi".

Pewnie tak.

> .
> Nie będę się z tobą spierał o magnez. Mogę ci jedynie zasugerować, że
jeżeli
> przez 2,5 roku Dietry Optymalnej nie wystąpiły u mnie problemy z
niedoborem
> magnezu to znaczy, że organizm sobie radzi bardzo dobrze.

Ale to nie jest argument. U mnie tez nie wystepuja niedobory Mg a nie
stosuje DO.

> Czuję się natomiast bardzo bezpiecznie po tym co piszesz o stresie.
> Na DO przestałem doświadczać czegoś takiego jak stres.

Ciesze sie ja tez sie nie stresuje. A co do uzytkownikow DO to jak czasami
czytam ich posty to wydaja mi sie bardzo agresywni (ale to moze ci
falszywi?).

. Niestety nikt w to nie uwierzy (bo przecież wszyscy wiedzą,
> że stres to rzecz normalna)

Ja tak nie uwazam.

póki sam nie spróbuje tej diety. Mogę tylko
> zaapelować: LUDZIE NIE POZWÓLCIE ZAŁOŻYĆ SOBIE PSYCHICZNEJ BLOKADY NA
> SPOŻYWANIE TŁUSZCZY NASYCONYCH. CHCESZ BYĆ CZŁOWIEKIM WOLNYM TO JEDZ
TŁUSTO.
> Śmieszne, prawda?

Troche tak.

> Widzę,że jesteś bliska paranoi.

Jestes niemily czyzby efekt spozycia zbyt duzej ilosci tluszczow.

Tłuszczy nie jesz bo to pachnie
> DO.

A gdzie napisalam ze nie jem? Napisalam ze tluszcze stanowia 30% wartosci
energetycznej mojej diety. Jem maslo i oliwe z oliwek, tluste ryby, orzechy,
jajka.
> Margaryny nie jesz z powodów które podajesz powyżej.

Fakt margaryn nie jem w zadnej postaci.

Nienasyconych tylko 3%

Ja akurat troche wiecej ja napisalam ile powinno wynosic minimum.

> jak wcześniej pisałaś. Białka jak mówiłaś jesz minimalnie.

Nie minimalnie okolo 15% wartosci energetycznej diety.

Węgli też prawie
> nic.

Masz na mysli weglowodany alez jem tylko zlozone nierozgotowane i
nieprzetworzone i to duzo okolo 55-60% wartosci energetycznej diety. Ale
cukru to nie jem od .....zawsze.
> Powiedz mi, czy ty żyjesz.

Tak

Może nazywasz się Lara (Larry) Croft i jesteś
> programem sztucznej inteligencji testowanym na tej grupie przez szalonego
> naukowca?

Ale masz fantazje. Potraktuje to jako komplement (bo przeciez nie chciales
byc zlosliwy prawda?- ludzie na DO nie moga byc zlosliwi prawda?

> Uwierz, że świat naprawdę może być piękny.

Generalnie nie narzekam na otaczajaca mnie rzeczywistosc.

> Nie podejmę się, nie jestem dietetykiem ani wegetwrianinem.

Chodzilo mi o to co ty jesz- ale nie musisz odpowiadac- to twoja sprawa.

> przez
> zajdzie
>
> Jem ostatnio dziennie około 2 cienkich plasterków sera żółtego (70% tł. w
> s.m.), Czasem jakiś mały topiony, czasem Valbon - Camembert w małej ilości
> 3-4dag.
> Smaki na serki zmieniają mi się, ale nie prowadzę w tej dziedzinie
notatek.

Oh juz widze ile tych N-nitrozoamin ci sie wytworzylo. Ale pewnie DO i z tym
sobie poradzi co? Jej nie staszne te zwiazki rakotworcze.

> Ciekawe,

> Oj coś jednak kręcisz. Czyżbyś nie była sobą a jedynie "internetową
> fałszywką"?
> Przecież musisz patrzeć na skład produktów skoro stosujesz jakąś swoją
> dietę.

Ja nie jem serow (oprocz grani) dlatego nie zwracam uwagi na receptury.

> Jak wybierasz produkty w sklepie?

Nie rozumiem?

Nie zauważyłaś, że francuskie sery są dużo
> tłustsze. Ciekawe!

No nie.

> Swoją drogą życzyłbym sobie aby w Polsce istniał powszechny obowiązek
> umieszczania na metkach składu produktów żywnościowych. Jest to podstawowy
> wymóg cywilizacyjny niestety nam do cywilizacji jeszcze bardzo

Ja tez bym sobie tego zyczyla.

> Mam nadzieję, że oglądasz ostatnio telewizję, a przynajmniej słuchasz
radia.

To ty podales dziwny przyklad.

> Do tego parę orzeszków włoskich dziennie, trochę ziarna słonecznika,
czasem
> jakiś wiórek kokosowy,

Akurat tluszcz kokosowy to tluszcz nasycony.

> Podstawa DO to żóltka jaj kurzych. Ostatnio jem 5 dziennie na śniadanie.

A co robisz z bialkami jajek?

.
> Swoje wiadomości na temat składu produktów spożywczych możesz zweryfikować
> na stronie amerykańskiej agencji rządowej
> http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/nut_search.pl Niestety też po
> angielsku, a ty tego nie lubisz jak się domyślam,

I znowu jestes nie mily to nie przystoi dzentelmenowi zwlaszcza na DO.

. Idea, że spożywany cholesterol jest szkodliwy jest
> wmawiana lekarzom od ponad 25 lat.

A o jaki cholesterol ci chodzi? Bo jezeli spozywasz zestryfikowany to fakt
nie zaszkodzi a o tym to ja tez juz dawno czytalam (po angielsku zreszta).
Troche sie tym interesowalam bo to mial byc temat mojej pracy inzynierskiej-
ale zajelam sie czym innym.

> Podobno z przekwitaniem na DO jest rewelacyjnie.

Kobieta nie jestes wiec nie mozesz sie wypowiadac.

Przedłuża normalne
> funkcjonowanie kobiety o kilka lat. Jeżeli będziesz się chciała w
> przyszłości odmłodzić, to pamiętaj jest na to sposób.

Jeszcze odmlodzic? Mi i tak nikt nie daje tych lat, ktore mam przyznam ze
jest to bardzo uciazliwe.

Ale to już ty opiszesz
> czy zadziałał.

Fakt zaluje ze nie mozemy porozmawiac o odzywianiu za 10-20 lat.

Aga