Re: Dieta niskotluszczowa - co jesc

From: Leszek Serdyński <l...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Dieta niskotluszczowa - co jesc
Date: Sat, 16 Nov 2013 13:24:09 +0100

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
news:5286898c$0$2177$65785112@news.neostrada.pl...
> Dlaczego chcesz się tak dziwnie żywić?

Ulega propagandzie Wielkiej Farmy

> Energia pozyskiwana pszez organizm z tłuszczu jest "tańsza" dla organizmu
> w sensie pozyskiwania,

Dawno temu (lata) liczyłem ile potrzeba atomów tlenu na uzyskanie tej samej
ilości kalorii z węglowodanów i tłuszczów. Nie pamiętam już danych, ale
mniej dla tłuszczów. Należy pamiętać, że około 5% użytego przez organizm
tlenu przechodzi w wolne rodniki, które uszkadzają głównie mitochondrialne
DNA, które z kolei nie ma enzymów naprawczych. Tak więc im więcej tlenu
zużywamy, tym szybciej uszkadzamy nasze mitochondria (fabryki energii w
komórce) i tym szybciej się starzejemy.

Inne spojrzenie na węglowodany i tłuszcze:

http://pracownia4.wordpress.com/2012/09/19/wywiad-z-
doktorem-gregiem-ellisem/

Jeszcze pytanie do autora wątku: jak zamierzasz przyjmować odpowiednie
ilości witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i jak zamierzasz przyjmować
odpowiednie ilości NNKW (niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe)?

Leszek

Używanie prawidłowej ortografii jest wyrazem szacunku dla czytającego.