Re: Dieta niskotluszczowa - co jesc

From: Leszek Serdyński <l...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Dieta niskotluszczowa - co jesc
Date: Sat, 16 Nov 2013 19:15:22 +0100

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
news:528791d7$0$2144$65785112@news.neostrada.pl...

> Mimo, że pszyznałeś mi rację podając dane , że tłuszcz łatwiej daje
> energię, i że w związku z tym wolne rodniki będą żadsze dzięki większej
> ilości tłuszczu ,
> nie mogę się z tym fragmentem zgodzić.
>
> Można z niego wnioskować, że jak się dotleniamy, bo jak się dotleniamy to
> spalamy więcej tlenu, to takie działanie jest rakutwurcze. To nie prawda.

Mylisz materiał spalany (wodór i węgiel) ze spalającym (tlenem).
Tlen dla organizmu jest trucizną i musi być bardzo mocno pilnowany, żeby nie
nabroił. Na każdym etapie metabolizmu jest pilnowany przez enzymy. Jednak
około 5% tlenu wymyka się spod tej kontroli.
Ja nie napisałem, że tlen jest rakotwórczy, ani nawet, że wolne rodniki
tlenowe są rakotwórcze. Przypuszczam, że nawet mogą pomagać w likwidacji
komórek nowotworowych, co przebadał prof. Arnuszewski - prekursor
ozonoterapii w Polsce.
Pisałem tylko, że na etapie produkcji energii w mitochondriach wolny tlen
uszkadza nieodnawialny materiał genetyczny. Im więcej potrzebujemy energii,
tym szybciej maleje zasób sprawnych mitochondriów. Dlatego z wiekiem
człowiek jest coraz wolniejszy, słabszy, aż wreszcie umiera, kiedy
mitochondria nie wyprodukują już wystarczającej ilości energii do
podtrzymania życia.

> Testowałam na sobie. Dzieki psześladowaniu mnie pszez policję i
> zamieszkaniu pod mostem, ale dotlenionym mostem, moje zdrowie poprawiło
> się.

Mylisz samopoczucie, a nawet obiektywne zdrowie z procesem starzenia się,
który jest w krótkim okresie czasu niezauważalny.
Jasne, że jak masz dostęp do bardziej czystego powietrza z większą ilością
jonów ujemnych, to Twoje samopoczucie będzie lepsze, a zdrowie też. Do tego
więcej ruchu, lepsze krążenie krwi, lepsze usuwanie toksyn może poprawić
zdrowie.

> Myślę, że z tymi rodnikami jest jak z nieprawidłowym spalaniem węgla:
> gdy spalany jest prawidłowo powstaje dwutleniek węgla - normalny produkt
> spalania;
> gdy brakuje tlenu i spalanie jest nieprawidłowe powstaje tlenek węgla, i
> czym więcej w tej sytuacji będziemy spalać tlenu, tym więcej powstanie
> szkodliwego tlenku węgla - odpowiadającego w tej pszenośni szkodliwym
> wolnym rodnikom.

Tlenu nie spalamy, tlen spala. Zaprzeczasz sobie.

> Więc ilość wolnyh rodników nie zależy od ilości spalonego tlenu,ale od
> sposobu pszemian fizjologicznyh, a te są prawidłowe gdy organizm jest
> dotleniony.

Gdy organizm jest dotleniony, to bardzo dobrze. Zapotrzebowanie na tlen, to
zupełnie inna sprawa, niezależna od tego, czy śpisz pod mostem, czy na
wygodnym łóżku.

Poczytaj coś sobie o "łańcuchu oddechowym", mtDNA,

Leszek

Prawidłowa ortografia wyrazem szacunku dla czytającego.