Re: Dla permanentnych i okazjonalnych wędliniarzy :-)

Data: 2013-12-12 20:26:30
Temat: Re: Dla permanentnych i okazjonalnych wędliniarzy :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Thu, 12 Dec 2013 19:41:40 +0100, Anai napisał(a):

> [...]
09/W%C4%99dliny-domowe-Receptury-sposoby-wytwarzania
.pdf

> No, zaszalałaś - 250 stron :D

Własnie sobie toto drukuję, coby nie przepadło w otchłani internetu. Przyda
się jak znalazł, cała wiedza w jednym miejscu.

> Wczoraj właśnie zapeklowałam świąteczne szynki i boczki - wędzenie 2 dni
> przed wigilią ;)

Ja zapeklowałam dosłownie przed chwilą, szynki i balerony, met. nastrzykową
+ zalewową, więc zdążą naciągnąć. We wtorek jadę po mięso na kiełbasę i od
razu ją robię tzn rozdrabniam mięso i pekluję w masie, peklowanie masy do
środy, w środę w południe nadziewanie, potem osadzanie do czwartku rano, a
wędzenie wszystkiego razem w czwartek. Bo muszę w piątek część surowych
wędzonek porozsyłać kurierem, żeby na poniedziałek dotarły gdzie trzeba :-)

PS. Boczku nie pekluję, bo wolimy pieczony, aromatyczny, w papryce i
ziołach plus duuużo czosnku. Schab też w tym roku będzie pieczony, tylko ze
dwa dni wczesniej go zabejcuję. Do tego pasztet, oczywiście. No i taki
zestaw będzie.
--
XL