Re: Do XL - NTG

Data: 2015-10-09 14:32:20
Temat: Re: Do XL - NTG
Od: "Pszemol" <P...@P...com>

news:102cz7l18433w$.1ddm9z3jgwjhk$.dlg@40tude.net...

> Nie, nie serwuję.

Zaprzeczasz że przemysłowo żelatynę z ochłapów się robi?

> Jaaasne, gospodynie wiejskie z dziada pradziada i pra-pra......pradziada
> najmniej wiedzą, co dać rodzinie do jedzenia - i właśnie Ty oto jesteś
> dla
> nich objawieniem :->

Pokaż mi wiarygodne źródło medyczne na poparcie tych rewelacji.

> Na kłopoty z włosami i paznokciami, stawami, przy niegojących się
> złamaniach, łamliwości kosci - lekarze polecają jedzenie produktów
> zawierających dużo żelatyny. Suchej się nie da, ale żelki, galarety,
> galaretki, wywary z chrząstek itp - jak najwięcej.

Poglądy jakie przedstawiłaś powyżej to rezultat prostego myślenia
życzeniowego: pokaż mi badania naukowe potwierdzające tezę,
że jedzenie żelatyny pomaga na "problemy z włosami czy stawami".

> POuczasz.

To Twoja, błędna interpretacja.

> :-D

> Nie - to to samo, co robiono w dawnych gospodarstwach domowych i dworach -
> z racic, ścięgien, kości i skór, które trzeba było zagospodarować.

Wybierz się może do fabryki żelatyny i zobacz jak wygląda (i jak pachnie)
półprodukt.

> Pytanko: czym wg Ciebie jest cukier, mąka, olej? - cukier jest z brudnych,
> zasyfionych buraków, które rosną w oborniku, mąka z brudnego ziarna, po
> którym hasają w stodole, spichrzu i transporcie szczury, olej takoż. A
> Twój
> "czyściutki" ryż rósł w błocie z fekaliami i był suszony wprost na szosie,
> po której jeżdżą samochody, biegają i s...ją psy, koty, lisy, krowy, plują
> ludzie.

I wciąż to wolę od psujących się resztek skór, kości - odpadków z rzeźni.

> Mam jedną wnuczkę.
> Oraz jak wyżej.

Co to znaczy "oraz jak wyżej"? :-)

> POuczasz.

Zaperzasz się... nie wiem po co.

> Dwa kg. BEZ skóry jest kupiona. Skóra jest zdarta frezami - więc jej nie
> ma.

To kup 2 i pół kilo, taką ze skórą.

> Mogę kupić skórki suszone - ale nie wiem, jak (długo) są przechowywane
> i gdzie, a całego wora nie kupię.

W Tesco?

> Żelatyna spożywcza musi spełniać normy
> przynajmniej bakteriologiczne.

Jeśli to Ci wystarcza to smacznego :-)

> Żelatynę jesz sam non stop, tę samą, którą ja daję do mięsa i stosuję w
> kuchni od ponad 30 lat - są z niej zrobione otoczki kapsułek z lekami i
> witaminami, kupne desery, słodycze (żelki, ptasie mleczka itp), dodawana
> jest jako zagęstnik do galaret, wędlin itp.,i to i tak do tych "lepszych",

Nie jem tych rzeczy. Więc nie wmawiaj mi dziecka w brzuch.

> bo 90 procent istniejących na rynku wyrobów zawiera zamiast niej paskudny
> KARAGEN, obecny w kupnych galaret(k)ach, jogurtach, wędlinach, konserwach,
> mleku w proszku, lodach, śmietanach kulinarnych, dżemach i niektórych
> wyrobach cukierniczych, nawet w pastach do zębów. Przy nim moja żelatyna
> bedłka. Ba tam - dobrodziejstwo!

Najważniejsze aby mieć dobre samopoczucie - smacznego.