Re: Do XL - NTG

371. Data: 2015-10-15 10:32:32

Temat: Re: Do XL - NTG
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-14 o 23:23, Ikselka pisze:
> [...]
nko,haslo.html

> Bzdury.

Dlaczego? Bo miałaś piątkę z polskiego? Rozumiem. :-D

Ewa

372. Data: 2015-10-15 10:49:52

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2015 o 00:11 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Wydawao mi się, że dyskutujemy o zawartości opakowania, a nie etykiety.

Cały czas pyszczyłaś o oszustwie, które polega na wlewaniu "wiadrem" kwasu
mlekowego.
I o tym dyskutujemy.
Mam nauczkę - po co wspierać niezrównoważonych, skoro w konsekwencji
dostaje się wszystkim dookoła.

--
Trefniś

373. Data: 2015-10-15 10:51:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

nko,haslo.html

> Dlaczego? Bo miałaś piątkę z polskiego? Rozumiem. :-D

"Naczyńko" to faktycznie ładny archaizm o regionalnym pochodzeniu.
Dawno nie słyszałem. Dawno też nie słyszałem jak ktoś mówi "sukieńka"
-- a to przecież na południu normalne (przynajmniej niedawno jeszcze
było). Małopolskie naczyńka i sukieńki tak samo warto zachować, jak
kresowe kwaszenie ogórków.

--
Jarek

374. Data: 2015-10-15 11:21:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> -- a to przecież na południu normalne (przynajmniej niedawno jeszcze
> było). Małopolskie naczyńka i sukieńki tak samo warto zachować, jak

I pojedyńczy, i tylni (zamiast "tylny") i pewnie znacznie więcej
przykładów można znaleźć.
Ja nie mam nic przeciwko regionalizmom, ale niech mi ich nikt nie
narzuca, ani nie wmawia, że źle mówię/piszę bez tego zmiękczenia.

Ewa

375. Data: 2015-10-15 12:03:45

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> -- a to przecież na południu normalne (przynajmniej niedawno jeszcze
> było). Małopolskie naczyńka i sukieńki tak samo warto zachować, jak

Nie zapominając o spodeńkach.
--
B.

376. Data: 2015-10-15 12:20:39

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Tak, normalnie plaska, a jak cos mi dolega to czubata.
Przy okazji - moja plaska to 3 gram, czubata 5.

377. Data: 2015-10-15 12:44:48

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> I pojedyńczy, i tylni (zamiast "tylny") i pewnie znacznie więcej
> przykładów można znaleźć.

"Tylni" słyszy się chyba częściej niż inne takie miękkości. Podobna
budowa słowa do "przedni" -- może to stąd. A także do "zadni". Nikt
natomiast nie mówi "zadny". To by może nawet co innego znaczyło.

> Ja nie mam nic przeciwko regionalizmom, ale niech mi ich nikt nie
> narzuca, ani nie wmawia, że źle mówię/piszę bez tego zmiękczenia.

Niedawno mnie oświecono, że język czarnogórski od chorwackiego różni
się występowaniem kilku takich zmiękczeń (co pociąga za sobą użycie
liter "ś" i "ź"). I w zasadzie niczym więcej. Wejrzałem teraz w
poprzednie głosy tej dyskusji. To nawet nie jest tak, że kotś narzuca
albo coś wmawia. Nie rozumie. Albo udaje, że nie rozume. Od "nie
rozumiem twojego języka" może się wiele zacząć. I wielokrotnie się
zaczynało. Niestety.

Jarek

--
Trochę weimarska i wersalska | Liczba najbardziej pojedyncza
Tyle dźwigamy naszych ojczyzn | Jest tutaj gdzie cię wdepczą w grunt

378. Data: 2015-10-15 14:12:42

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"bbjk" <b...@p...pl> wrote in message

> Ewo, podziwiam, że Ci się jeszcze w ogóle chce.
> Choć zobaczywszy merytoryczny argument o piątce z chemii
> oplułam kawą monitor, porcja zabawy w deszczowy poranek :D

Jedyne usprawiedliwienie można napisać że ze względu na
posiadanie XL-owego wnuka ta piątka, jeśli była, musiała
być bardzo dawno, a ludzie wiele rzeczy zapominają z wiekiem...
Tak czy inaczej bzdury jakie tu czytam o reakcjach askorbinianu
w żołądku albo o utlenianiu cukru solą do peklowania czy też
podwyższaniu pH cukrem sugerują że to jednak coś więcej
niż tylko zapomniane kilka szczegółów - to jednak nierozumienie
chemii na podstawowym poziomie i nie rozumienie podstawowych
terminów w niej używanych (np. utlenianie niewiele ma ogólnie
wspólnego w chemii z odbieraniem czy dawaniem tlenu...).

379. Data: 2015-10-15 14:13:40

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> I nie tylko chemii te brednie dotyczą, niestety.

Ale dla nas, czytelników, rozrywka lepsza od TVN! :-)))

380. Data: 2015-10-15 14:17:07

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> -- a to przecież na południu normalne (przynajmniej niedawno jeszcze
> było). Małopolskie naczyńka i sukieńki tak samo warto zachować, jak

Zgadzam się, bardzo ładnie i swojsko dla mnie, Krakusa, brzmi.
A była też panieńka? Bo jednak bardziej moim uszom odpowiada panienka.

Grzybobranie
Serdeczna prośba o pomoc!
Kombucha.
ogóreczki na ostro zrobione