Re: Draceny, juki...

From: "Joanna Pampuch-Wolak" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Draceny, juki...
Date: Tue, 14 Mar 2000 14:17:57 +0100

> W donicach plastikowych nadmiar wilgoci (już nawet nie wody) nie
odparowuje.
> Z wierzchu ziemia jest kompletnie wysuszona i popękana tak, że widać
> korzenie, ale w środku bryły korzeniowej jest wilgoć i z jednej strony
> małe zewnętrzne korzonki domagają się wody, a korzenie uwięzione w środku
> bryły nie chcą o niej nawet "słyszeć".

Do tej pory zazdrosciłam kolezankom pieknych kwiatow w domu. powiedzialam
sobie, koniec. zaczelam sie nimi porzadnie zajmowac. moj maz smial sie
zawsze ze zasuszam kwiatki. od jesieni przez cala zime codziennie je
zraszalam i czesto podlewalam. wydaje mie sie, ze nie prawda jest aby
oszczednie podlewac kwiaty w zimie. wszyscy przeciez w zimie grzejemy w domu
i ciagle nas suszy od grzejnikow. wydaje mi nie, ze rosliny tez to czuja.
dracena tez tej wody potrzebuje i codziennego zraszania. jezeli chodzi o
juke to powinno sie ja troche oszczedniej podlewac. jezeli chodzi o doniczki
to ja mam dracene w plastikowej malej doniczce, blisko poludniowego okna i
na razie jest jej w niej dobrze.
przeczytalam w ksiazce (jutro przysle wam tytul i autora), ze po wyjeciu
kwiatka z doniczki powinno sie patyczkiem usunac (delikatnie) ziemie miedzy
korzeniami a po posadzeniu nie podlewac przez dwa dni. dotyczy to wiekszosci
kwiatow.
codo podlewania - staram sie to robic jakwidze, ze roslina ma sucho.
pozdarwiam
Joanna