Re: "Drzewo tlenowe", ktoś może próbował?

Data: 2018-01-04 10:25:02
Temat: Re: "Drzewo tlenowe", ktoś może próbował?
Od: mirzan <l...@g...com>

W dniu środa, 3 stycznia 2018 09:05:35 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> W sąsiedztwie powstała plantacja, reklamują się na płocie
> za którym w zasadzie mało co widać bo chyba dopiero posadzili,
> ale toto ma ponoć szybko rosnąć do sporych rozmiarów.
> Zastanawiałem się czy to by się sprawdziło jako bufor wiatru
> i hałasu przy wiejskiej asfaltówce, jest tam pas nieużytku na którym
> możnaby to cichcem zasadzić, pytanie czy to ma sens ;)
>
> L.

To drzewo, to jedna wielka lipa,(ale nie drzewo) Pod tą fantastyczną nazwą,sprzedają
paulownię. Paulownia,rzeczywiście rośnie bardzo szybko,ale nie jest rośliną z naszego
klimatu. U mnie,przez wiele lat,po zimie,była zmarznięta do poziomu gruntu,przez lato
odrastała. Nie zakwitła nigdy. Pąki kwiatowe tworzy jesienią, a zimą przemarzają. Po
kilku latach, zmarzła całkowicie i już nie odrosła. Dolny Śląsk,podobno ciepły
klimat.