Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-
for-mail
From: "ksRobak" <e...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Empatia-telepatia - a ŚWIADOMOŚĆ [strasznie długie]
Date: Thu, 8 Apr 2004 22:53:49 +0200
Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
Lines: 63
Message-ID: <c54e4j$jd6$1@inews.gazeta.pl>
References: <c51u70$57n$1@inews.gazeta.pl> <2...@n...onet.pl>
<c537is$po7$1@inews.gazeta.pl> <c53tsa$p8v$1@nemesis.news.tpi.pl>
<c540o6$ki1$1@inews.gazeta.pl> <c54as9$qj8$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: tn50.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1081457620 19878 80.55.117.50 (8 Apr 2004 20:53:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Apr 2004 20:53:40 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-User: ed_robak
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:264736
Ukryj nagłówki
Użytkownik "vonBraun" <i...@s...pl>
news:c54as9$qj8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> ksRobak wrote w news:c540o6$ki1$1@inews.gazeta.pl
>> hehe :)
>> To nie bardzo jest tak jak byś chciał. Ja i Ty jesteśmy UFO i nie
>> znamy języka DZIECI. Wkładamy srebrmego bejsbola do wody i
>> patrzymy jak "szare komórki" reagują po włożeniu katalizatora ale
>> przecież "szare komórki" bejsbola nie mają oczu?!?! Skąd więc
>> wiedzą(sic!), że w wodzie znalazł się ten nieszczęsny obiekt???
>> Podobnie jest z tymi DZIEĆMI. Wchodzi nauczyciel a one wstają.
>> Skąd wiedzą, że mają wstać??? czy taki zestaw literek:
>> 1. "kar bantumalikna bej duri matiraki" który pokazano dzieciom
>> oznacza, że jak wejdzie nauczuciel to mają oderwać tyłki od
>> stołków?
>> 2. "wstań gdy wejdzie nauczyciel" czy te literki wywołają
>> określone zachowania gdy DZIECI będą "Niemce"?
>> Reakcja "szarych komórek" bejsbola jest oczywista. Świadome
>> obecności katalizatora w wodzie odpadają a więc wiedzą(!), że
>> w wodzie znalazł się katalizator. Z DZIEĆMI jest problem, bo jedne
>> wydają się wiedzieć a inne nie. Można je wytresować jak na przykład
>> niedźwiedzie i na widok nauczyciela będą stawać na baczność
>> lecz czym tresura niedźwiedzia różni się od tresury człowieka?? :-)
>> \|/ re:
> [...]
> Robaczku, litości! Nie mów mi, że są świadome, jak nie
> przeprowadziłeś dowodu, że są (co wcześniej zresztą wymaga od
> nas w miarę precyzyjnego uzgodnienia co jest świadome a co nie).
> [...]
> pozdrawiam
> vonBraun
chcesz jeszcze raz? OK. news:c51315$7j8$1@inews.gazeta.pl...
przypomnę Ci definicję FILOZOFII wg. Teorii Czasu:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Filozofia to zdolność istoty rozumnej do nadawania nazw
i wyciągania uzasadnionych wniosków. [ksRobak]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mój jak go nazwałeś "dowód" nie opiera się jak mylnie sugerujesz
na założeniu ale na zdolności. Jestem istotą rozumną i na podstawie
obserwacji nadaję powtarzalnemu zdarzeniu nazwę. Obserwując
zdarzenie wyciągam wniosek, że informacja o tym iż w wodzie
znajduje się katalizator jest przekazywana szarym komórkom dzięki
czemu informacja ta wywołuje powtarzalną reakcję. To zdarzenie
przekazywania informacji nazwałem ŚWIADOMOŚĆ.
I nic tutaj nie zakładam tylko DEFINIUJĘ.! :-)
co (właśnie) było do okazania. hehehe
przykład:
Załóżmy, że Ty jesteś bejsbolem. Umawiamy się, że gdy po włożeniu
głowy do wanny z wodą zobaczysz na dnie katalizator to zaklaskasz.
Czy zaklaskasz gdy pochlejesz i nie będziesz świadomy umowy?? ;)
\|/ re:
PS. o jaki dowód Ci chodzi? Że "szare komórki" bejsbola są
świadome obecności katalizatora w wodzie?? Wystarczy włożyć
katalizator do wody i sprawdzić. Jeśli zaczną opadać to są świadome.
:-)
\|/ re:
|