Re: Endoproteza stawu biodrowego

From: "m@rkop" <m...@p...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Endoproteza stawu biodrowego
Date: Tue, 8 Apr 2003 20:07:02 +0200

Witam wszystkich serdecznie, gdyż piszę na grupę po raz pierwszy :)

PS wrote:

> Z góry przepraszam za lajkonikowatość, ale starałem się coś
> wygooglować w archiwach grupy i nie za bardzo mi się powiodło.
> Moja Mama ma mieć przeprowadzaną operację wszczepienia endoprotezy
> stawu biodrowego (bezcementowej, cokolwiek to znaczy).

To dobrze (lepsza od cementowej)...

>Jest tą perspektywą podenerwowana;

To normalne.

>jednocześnie chciałaby się jak najwięcej
> dowiedzieć na temat samej operacji, poźniejszej rehabilitacji oraz
> właściwie wszystkiego, co z użytkowaniem takiej protezy się wiąże.

W czerwcu minie rok od mojej operacji (mam endoprotezę
bezcementową).Bałam się dosłownie wszystkiego, więc rozumiem
zdenerwowanie Twojej Mamy. Operowano mnie w Bydgoszczy, w Klinice
Wojskowej. Dostałam znieczulenie w kręgosłup. Operacja trwała ok. 3,5
godz. Następnie przez dobę trzeba było leżeć bez ruchu na plecach. To
było najgorsze-kiedy znieczulenie przestało działać, ból kręgosłupa
był nie do zniesienia. W czwartej dobie po operacji zaczęła się
rehabilitacja(ćw. mięśni, nauka chodzenia, siadania itp.). Dwa
tygodnie po operacji wróciłam do domu. Przez 3 m-ce nie wolno mi było
stanąć na operowaną nogę(mankament endoprotezy bezcementowej-musi się
zrosnąć z kością). W tym czasie noga puchła, przez 5 tygodni bardzo
bolała. Po 3 m-cach lekarz pozwolił stanąć na obie nogi, po miesiącu
chodziłam już o jednej kuli, po pół roku odrzuciłam obie kule. Lekarz
nie zalecił żadnej innej rehabilitacji - uważa, że jeśli wszystko jest
dobrze, najlepsze jest normalne funkcjonowanie. Jeśli masz jeszcze
jakieś konkretne pytania- chętnie odpowiem.

Alina