GOTOWANIE SZYNKI

1. Data: 2004-03-16 13:21:36

Temat: GOTOWANIE SZYNKI
Od: "Ania" <a...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Mam ochotę ugotować szynkę na święta - żeby jak najmniej przypominała
te plastikowe paskudztwa, które teraz można kupić.

I pytania do znawców:

- jaka szynka nadaje się do tego najlepiej (peklowana?)
- macie jakiś WYPRÓBOWANY przepis (bo pewnie gotuje się ją z róznymi
przyprawami)

Z góry dzięki za pomoc

Ania

1. Data: 2004-03-17 07:10:56

Temat: Re: GOTOWANIE SZYNKI
Od: Marian <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

> [...]
>
> - jaka szynka nadaje się do tego najlepiej (peklowana?)
> - macie jakiś WYPRÓBOWANY przepis (bo pewnie gotuje się ją z róznymi

Koniecznie peklowana. Będzie bardziej krucha i nabierze apetycznego koloru.
Najlepszy przepis na peklowanie i gotowanie szynki jest w poczciwej "Kuchni
polskiej". Jeszcze zdążysz ją upeklować przed świętami.
--
Marian

1. Data: 2004-03-17 21:39:21

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Najlepszy przepis na peklowanie i gotowanie szynki jest w poczciwej "Kuchni
> polskiej". Jeszcze zdążysz ją upeklować przed świętami.
Witam!
Ja również nie lubię gotowych wędlin, więc robię je sama.
Obowiązkowa szynka świąteczna :
1 kg szynki wieprzowej
przyprwa do peklowania staropolska / wypróbowałam- bardzo dobra/.
Szynkę wrzucam do marynaty z przyprawą i trzymam 3-4 dni.Wyjąć z marynaty.
Następnie gotuję na bardzo małym ogniu ok. 1 godz.
Czas gotowania- 1kg mięsa- 1 godzina.
Szynka stygnie w wodzie w której się gotowała.
pzdr.

1. Data: 2004-03-17 21:59:23

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <5...@n...onet.pl> m...@p...onet.pl
wrote:

> [...]
> marynaty. Następnie gotuję na bardzo małym ogniu ok. 1 godz. Czas
> gotowania- 1kg mięsa- 1 godzina. Szynka stygnie w wodzie w której się

Ale gdzie ta wędlina? ;-)

Władysław

1. Data: 2004-03-18 10:58:08

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Ale gdzie ta wędlina? ;-)
>
> Władysław
Jak to gdzie? Właśnie tutaj- gotowana szynka. Robię również kiełbasę, baleron
itp.

1. Data: 2004-03-18 11:10:35

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to gdzie? Właśnie tutaj- gotowana szynka. Robię również kiełbasę,
baleron
> itp.

Bez wędzenia? Bo mi się wydaje, że wędlina to powinna być wędzona, inaczej
to jest tak zwane "zimne mięso" - wszak podaje się półmisek zimnych mięs i
wędlin
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-03-18 11:26:31

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c3c07h$kd8$1@nemesis.news.tpi.pl> batory wrote:

> Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>
> Bez wędzenia? Bo mi się wydaje, że wędlina to powinna być wędzona,

Słowo "wędlina" dwno już rozszerzyło swoje znaczenie na inne wyroby
masarskie podobne do wędzonych, np. salami taż się nazywa wędliną, a
nawet salceson czy kaszankę.

> inaczej to jest tak zwane "zimne mięso" - wszak podaje się półmisek
> zimnych mięs i wędlin

Jednak ja też nie nazwałbym raczej gotowanej w domu szynki "wędliną"

Władysław

1. Data: 2004-03-18 11:35:05

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jednak ja też nie nazwałbym raczej gotowanej w domu szynki "wędliną"

Chyba, żeby była uwędzona
Pozdr. - A.

1. Data: 2004-03-19 01:47:41

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słowo "wędlina" dwno już rozszerzyło swoje znaczenie na inne wyroby
> masarskie podobne do wędzonych, np. salami taż się nazywa wędliną, a
> nawet salceson czy kaszankę.
===
Doprawdy? Może w Centaly.
W ten sposób można dojść do astronomicznych absurdów:
- wędlina = salceson,
- surówka = kukurydza z puszki,
- pieczeń = mięso wyjęte z rosołu,
- schabowy = takie coś z soi,
- świeże, soczyste jarzyny = kostka knora.
itd...

O język trzeba dbać. Wystarczy już, że mamy schab z indyka. Może więc, niech
przynajmniej wędlina pozostanie wędliną?

waldek
===

1. Data: 2004-03-30 09:32:30

Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora