Re: Garnki żeliwne czy rzeczywiscie są takie rewelacyjne ?

Data: 2004-12-21 14:38:17
Temat: Re: Garnki żeliwne czy rzeczywiscie są takie rewelacyjne ?
Od: Vefour <v...@p...pl>

> Użytkownik "emati" <e...@n...wp.pl>
> nasuwa
> zdrowia?
>
> Wszystkie miedziane naczynia używane do przyrządzania potraw muszą być
> pokryte od środka warstwą cynku, dobrze położony cynk szczelnie pokrywa
> wnętrze i błyszczy [łuskowato] podobnie jak masa perłowa.

cynk, jak cynk, teraz stosuje się albo cienką warstwę stali albo niklu.
Anyway nie ma kontaktu żywności z miedzią - wyjątkiem sa specjlane
urządzenie do cukiernictwa, gdize nawet taki dodatek stali czy niklu nie
ejst dopuszczalny. Ale nawet uznając genialnośc tych garnków pamnitaj, że
rózne rodzaje towrzyw są do roznych rzeczy - miedz idealnie przewodzi
ciepło, ale jak chcesz robić soso boloński będize cię intersowac
długotrawłe i neimzienne utrzymanie temperatury z kazej strony, wiec lepiej
wziac do tego ceramikę czy nawet owo żeliwo, ryzkując przypaleniem. Nie ma
"uniwersalnej" patelni, najbliżej do tego stali.

--
Vefour.pl