Re: Głupota potrzebna do przetrwania gatunku.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Thu, 11 Apr 2013 22:19:21 -0700 (PDT)
Subject: Re: Głupota potrzebna do przetrwania gatunku.
From: k...@g...pl

W dniu środa, 10 kwietnia 2013 18:34:40 UTC+2 użytkownik glob napisał:
> Gdzie mój mózg?!
>
> Nie mogę sobie poradzić z przekonaniem, że moje dziecko powstaje
>
> kosztem mojego mózgu. Bo jak inaczej wyjaśnić, że w ciąży robię się
>
> coraz głupsza? Często brakuje mi słów, gubię myśli... tak, tak -
>
> uprzedzano mnie, że mogę być roztargniona, zapominać itd. Ale nikt nie
>
> uprzedził mnie, że przestanę myśleć!
>

> Nie umiem liczyć. Ot tak, po prostu ta umiejętność zanika. Umiem
>
> dodawać, ale z odejmowaniem już sobie nie radzę na przykład. Poszłam
>
> na kawę i ciacho. Rachunek 26 zł, dałam 50. Otrzymałam resztę i parę

> [...]

glupich nie sieja, sami sie rodza. wysilku wymaga madrosc. glupim stajemy sie
bezbolesnie. czesto bolesne sa skutki glupoty, ale to jest insza inszosc. moze jest
tak ze hipotetyczna madrosc stanowi wartosc stala. w zwiazku z tym jesli jast np.
dwoch osobnikow, jeden madry drugi glupi, to ten glupi madrzeje kosztem madrzejszego?
ale trudno zalozyc ze nie moze byc odwrotnie, czyli madry zglupieje i dwoch jest
glupich. czy zatem glupota tez jest wartoscia stala? jasli by przyjac ze swiadomosc
czlowieka jest czynnikiem poza osobowym, istniejacym niezaleznie od naszego ustroju,
to zarowno madrosc jak i glupota sa jakos zmagazynowane a my jedynie siegamy po nie
zgodnie z wola wlasna, lub na skutek jakiegos czynnika zewnetrznego np. boga. czli
wola boska decyduje zarowno o madrosci iak i glupocie. inaczej jakiego mnie panie
stworzyles, takiego mnie masz. wygodne!