Re: Gotowe surówki z supermarketu

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Gotowe surówki z supermarketu
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Thu, 26 Jun 2014 00:43:55 +0200

Dnia Wed, 25 Jun 2014 22:39:43 +0200, wolim napisał(a):

> Nie rozumiem. Czyli do surówki z kapusty nie dodajesz soli i cukru? W
> składzie tych sklepowych jest też ocet, olej, czasami majonez. Takie
> rzeczy w domu też się dodaje.

Wszystko to dodaję, ALE w rozsądnej ilości. No może poza octem, bo w kuchni
ocet raczej stosuję do marynat, a do surówek stosuję sok z cytryny tylko,
zresztą aromat cytryny mi bardzo tu odpowiada, czasem dodaję nieco startej
skórki też. I miód. Nie wiem, co robisz nie tak - ale moim zawsze smakują
moje surówki.
Może nie dajesz surówkom godzinki na "przegryzienie się" z przyprawami,
kwasem i olejem/oliwą? To jest bardzo ważne. Czasem trzeba wręcz wymiętosić
składniki ręką i potem mocno ugnieść i pozostawić tak na godzinkę przed
podaniem - jak np w przypadku naszej przenajulubieńszej surówki z SAMEJ
młodej kapusty: kapusta posiekana w cienkie paseczki, sól (nieco, tylko dla
złamania słodkosci), cukier lub miód, pieprz - pognieść dłonią (inaczej nie
da rady, dla "obrzydliwych" są rękawiczki jednorazowe) tak, aby zrobiła się
szklista i puściła sok. Polać oliwą/olejem (to zawsze, w każdej surówce),
sokiem z cytryny, wymieszać, ugnieść w misce, wstawić do lodówki
przynajmniej na godzinkę. Przed podaniem oczywiście trzeba surówkę
wymieszać, żeby się zrobiła puszysta, ma ładnie wyglądać i lekko błyszczeć
od wilgoci i tłuszczu.
Robię tę surówkę w czasie np duszenia mięsa czy gotowania zupy. Można dodać
marchewkę startą i cebuli nieco, ale z samej kapusty najbardziej smakuje,
kapusta ma też na tyle bogaty "asortyment" witamin itp, że wyrzuty sumienia
nie grożą, a smak młodej kapusty w tym wydaniu jest zaskakująco ciekawy -
surówka świetna jest do mięsa i szczególnie do rybki smażonej :-)