Re: Grenlandia nie na sprzedaż

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sun, 15 Sep 2019 10:35:50 -0700 (PDT)
Subject: Re: Grenlandia nie na sprzedaż
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu niedziela, 15 września 2019 09:55:05 UTC+2 użytkownik j...@o...pl napisał:

> Jakubie, gdybyś miał fundusze multimilionerów, czy ich nie miał, zrozumiałbyś
> że nic kupić się da. Na krótką chwilę to wydaje się np. takiemu Sorosowi,
> że świat jest do kupienia, czy USA i Rosji, też tak się wydaje, ale tak prawdę
> mówiąc nigdy tak nie jest.
>
> I takie prawo obowiązuje zawsze, niezależnie od tego, czy rządzi sprzedajne PO,
> czy mniej chytry, choć swoiście bardziej bystry, PIS.
>
> Poza tym ta ciężka praca nauczania o wstawaniu na nogi i jej uwieńczenie
> są tak przereklamowane, jak wtłaczanie, że 99% istoty to praca, a reszta to czysty
> [...]

Nie kupowałbym przecież nic oprócz świętego spokoju, W którym można byłoby
wychować elitę uzdolnionych ludzi o wysokim poziomie kultury i pozytywnym
wpływie na kierunek historii, tak aby przeciwstawić się fali barbarzyństwa
i uratować poziom kultury materialnej i umysłowej przed erozją.

Wielu ludzi miało iluzję, że Soros to właśnie robi, a tymczasem postępował
zupełnie odwrotnie. Na początku finansował wartościowe inicjatywy po czym po
jakimś czasie dawał wybór: albo je skorumpować i odwrócić na nice albo zostawić
na lodzie. W ten sposób mamy taki bajsiundziuk, jaki mamy, bo on tylko jeszcze
bardziej prowokuje swoich rzekomych przeciwników do konfrontacji i staczania
się na pozycje faszyzmu i bezhołowia niż gdyby temu nie "zapobiegał". Albo to
stary sklerotyk, który nie rozumie zasady, że każda akcja powoduje reakcję,
albo świadomie mu chodzi o takie przeciągnięcie wahadła, żeby odchyliło się
na drugą stronę.

Sama zasada, jaką Isaac Asimov podał w książce pt. Fundacja - jest jak
najbardziej sensowna, na miejscu multimilionerskim jednak tworzyłbym
społeczność o charakterze mniej konfrontacyjnym, działającą jako pomost
i podpora dla silnych indywidualności, intelektualistów, statystów,
entrepreneurów, producentów etc. których zadaniem byłoby zaszczepianie
i budowanie nowych wartości na istniejącym już podłożu, a nie równanie
wszystkiego z ziemią.