Re: Grzyby do suszenia

Subject: Re: Grzyby do suszenia
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: FEniks <x...@p...fm>
Date: Fri, 13 Oct 2017 15:28:31 +0200

W dniu 13.10.2017 o 10:43, Trefniś pisze:
> Cześć!
>
> Nie mam wielu doświadczeń z grzybami, raczej tylko jako kucharz i
> spożywający.
> W tym roku zakupiłem niewielką ilość, chcę je ususzyć.
>
> Dopiero zabieram się przygotowań przed suszeniem.
> Niestety, część z nich mocniej lub słabiej pachnie amoniakiem.
> Czy te grzyby do czegokolwiek się nadają?

Ze 2 tygodnie temu kupiłam kilogram pięknych borowików. Mimo że nie
jestem fanką grzybów, musiałam kupić, bo wyglądały tak cudnie jak na
obrazku - były zdrowe, bez robaków, oczyszczone, nieprzemoczone.
Postanowiłam ususzyć, żeby były na święta do uszek i zupy. Podobnie w
procesie suszenia zaczęły śmierdzieć moczem. Także już po ususzeniu
dawały niezłego czadu. Rodzina marudziła, że w kuchni nie da się
wytrzymać. Wszystkie wyrzuciłam. :( Nie wiem, co im dolegało. Pamiętam z
dzieciństwa, że w czasie suszenia grzybów cały dom pachniał grzybami.

Ewa