Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów

21. Data: 2017-07-11 23:37:53

Temat: Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Nie możesz się w matematyce zgadzać lub nie zgadzać na definicje. Definicje są spójne
z całą matematyką, matematyka powstała i rozwinęła się w oparciu o nie. Zmieniając
dowolnie definicje bezpodstawnie zaprzeczasz twierdzeniom i całej teorii. To
śmieszne. To tak, jakbyś w astronomii przedefiniował sobie nagle Ziemię na placek ze
śliwkami - czym miałby się wtedy stać Układ Słoneczny? A Kosmos? Wszechświat?

Żeby przedefiniowywać pojęcia, trzeba doskonale znać CAŁĄ teorię - i można wtedy
próbować redefinicji pojęć w tej teorii powstałych, zachowując jej spójność. No ale
Twój kolega jest matematycznym dyletantem, przestań się na nim wzorować. Rôwnie
dobrze mógłbyś Ty zacząć przedefiniowywać pojęcia z zakresu teorii muzyki - umiejąc
jedynie grać na grzebieniu...

22. Data: 2017-07-11 23:41:08

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

O, pomyliłam coś, myślałam, że ten stek rzygowin to do Ciebie - w telefonie
niedowidzę czasem :-)

23. Data: 2017-07-11 23:43:58

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2017 o 23:41, i...@g...pl pisze:
> O, pomyliłam coś, myślałam, że ten stek rzygowin to do Ciebie - w telefonie
niedowidzę czasem :-)

Ostatnio nawet zgadzam się z Ghostem, dobrze mówi na temat matematyki

24. Data: 2017-07-12 00:57:35

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Pszemol nie odpowie?

Nie odpowiem, bo nawet nie zobaczę. Ghost, XL i kilku innych niestabilnych
psychicznie osobników trzymam w kf. Z tego co widzę w cytatach to bardzo
użyteczne narzędzie jest. Jeszcze gdyby inni nie reagowali na śmieciowe
wypowiedzi to grupa byłaby znośniejsza, bez robactwa wyłażącego w cytatach.

25. Data: 2017-07-12 07:31:56

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-11 o 23:10, i...@g...pl pisze:
> Liczba jeden nie jest liczbą pierwszą, bo nie ma DWÓCH [dom. - różnych!]
> dzielników naturalnych, lecz tylko jeden. (...)

To akurat nie jest główny powód dla którego należy wykluczyć 1 ze zbioru
liczb pierwszych. Jeżeli uznamy 1 za liczbę pierwszą, to nie zachodzi
zasadnicze twierdzenie arytmetyki (o jednoznaczności rozkładu).

Przykładowo liczba 6 miałaby nieskończenie wiele rozkładów:
6 = 1*2*3
6 = 1*1*2*3
6 = 1*1*1*2*3
... itd

Liczby 1 nie zaliczamy też do liczb złożonych, ponieważ nie ma
rozkładu na liczby pierwsze :P

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

26. Data: 2017-07-12 08:16:15

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 12 lipca 2017 07:33:18 UTC+2 użytkownik Nemrod napisał:

> [...]
> 6 = 1*1*1*2*3
> ... itd
>
> Liczby 1 nie zaliczamy też do liczb złożonych, ponieważ nie ma

Dobrze to wytłumaczyłeś. Kategoria liczby pierwszej nie bierze się z powietrza
tylko ma charakter kontekstowy - jednoznaczny rozkład na czynniki.

27. Data: 2017-07-12 13:41:08

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Nie musisz tu cytować mądrości z netu - o rozkładzie nie miałam zamiaru wspominać, bo
nie jesteśmy tu na zlocie matematyków. Delikatnie mówiąc.
Co tu gadać o rozkładzie, kiedy ludzie mają kłopot z podstawami. Więc daj sobie
spokój z czynieniem mi wykładu - to ja jestem matematykiem w tym towarzystwie, ale
nie będę uczyła niewiadomoczego ludzi, którzy ledwie odróżniają liczby pierwsze od
złożonych.

28. Data: 2017-07-12 13:48:32

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

No i tak w ogóle -
W dniu 2017-07-11 o 23:10, i...@g...pl pisze:
A tak poza wszystkim to poniższe rozkłady
6 = 1*2*3
6 = 1*1*2*3
6 = 1*1*1*2*3
... itd
należy uważać za identyczne ze względu na łączność mnożenia - iloczyn wielu jedynek
można zastąpić jedną i wtedy widać, że jest to wciąż ten sam rozkład.

Liczba jeden nie może brać udziału w rozkładaniu liczb WSZELKICH na czynniki, bo po
prostu nie zmienia wyniku mnożenia.

29. Data: 2017-07-12 16:10:41

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@g...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
No i tak w ogóle -
[...]

No ale jeśli zupełnie inaczej podejdziemy do pojęcia liczby? Jeśli
potraktujemy wszelkie dane liczbowe wyłącznie jako pewnego rodzaju wartości
graniczne? To wcale nie mój wymysł- no ale wtedy cała matematyka (pozornie!)
idzie się kochać :-)

--
Chiron

30. Data: 2017-07-12 17:10:31

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-12 o 13:48, i...@g...pl pisze:
> Liczba jeden nie może brać udziału w rozkładaniu liczb WSZELKICH na czynniki, bo po
prostu nie zmienia wyniku mnożenia.

Ale jedynym sposobem aby uniknąć chaosu z rozkładami to jest wykluczenie
liczby 1 ze zbioru liczb pierwszych. Tylko o to chodzi.

Mam jeszcze jednego asa w rękawie, jeżeli tamten argument jest
dla ciebie za banalny. Z jakimi liczbami naturalnymi liczba 1
jest względnie pierwsza?

Jest to istotna informacja do obliczania wartości
funkcji fi Eulera (która ma zastosowanie np w RSA).
Gdyby uznać liczbę 1 za liczbę pierwszą,
to po raz kolejny nastąpiłby niepotrzebny chaos w twierdzeniach
i wymuszenie korekt których łatwo możnaby uniknąć :P

--
[...]

Jeszcze w kwestii wewnętrznego dziecka.
Kaczyński od urodzenia, przez 50 lat integrował się z cywilizacją białego człowieka
Post pozytywny
28 lat "integracji".
Czarna prognoza dla Europy.