Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Flyer <f...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jak działa reklama czyli sukces sprzedażowy srajtaśmy.
Date: Sun, 11 Sep 2011 21:31:47 +0200
Message-ID: <M...@n...neostrada.pl>
References: <qtnt763olyrz$.1x857o6c6zr9j.dlg@40tude.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
User-Agent: MicroPlanet-Gravity/3.0.4
Lines: 59
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.31.107.184
X-Trace: 1315769507 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 3507 83.31.107.184:2613
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:606878
Ukryj nagłówki
In article <qtnt763olyrz$.1x857o6c6zr9j.dlg@40tude.net>,
i...@g...pl says...
>
> Taki oto tekst dostałam mailem wraz z zaproszeniem na kurs NLP, którym
> niegdyś wyraziłam zainteresowanie. Owoż wygasło, ale korespondencja
> jednostronna trwa, niniejszym cytuję, bo ciekawe akurat:
>
> ""Na czym może polegać sukces sprzedażowy papieru toaletowego? "
>
> Nie wiem czy wiesz, ale brytyjski badacz, profesor Robert Heath, postanowił
> zbadać na czym polega sukces sprzedażowy marki Andrex, produkującej papier
> toaletowy w Wielkiej Brytanii, która pozostawia swoich konkurentów daleko,
> daleko w tyle.
>
> Jest to tym bardziej zaskakujące, że papier ten nie wyróżnia się niczym
> specjalnym od pozostałych ? ilość emitowanych reklam jest podobna, jakość i
> cena produktu również. W czym więc tkwi sekret jego bezkonkurencyjności?
>
> Okazuje się, że wszystko rozchodzi się o szczeniaka rasy labrador. Od
> zawsze firma Andrex pokazywała w reklamach pieska, który w różnych scenach
> i sytuacjach bawił się z produkowanym przez nich papierem. Labradorek
> został swego rodzaju maskotką, która pokazywała jak długi, wytrzymały i
> miękki jest papier Andrex.
>
> Profesor Heath, tłumaczy, że zastosowanie wizerunku słodkiego szczeniaczka
> może wytwarzać w umysłach konsumentów skojarzenia z rodziną, bawiącymi się
> z nim dziećmi a nawet z treningiem czystości. Dodatkowo za każdym razem gdy
> konsument ogląda tą reklamę, to wytworzone skojarzenie i emocje są
> wzmacniane i utrwalane.
>
> Dlatego, gdy konsument wchodzi do sklepu z myślą kupna papieru toaletowego,
> to nie przywołuje z pamięci dokładnej reklamy ale kieruje się swoimi
> odczuciami i emocjami, które były wzbudzane i utrwalane przy każdym
> oglądaniu reklamy.
>
> Gdyby zapytać przeciętnego konsumenta, dlaczego decyduje się na ten a nie
> inny produkt, zapewne usłyszelibyśmy że "instynktownie?, "bez powodu? czy
> "tak po prostu?. Ludzie nie są świadomi, że w ich mózgu tworzą się
> połączenia konkretnych doświadczeń z określonymi emocjami czy przeżyciami,
> na podstawie czego tworzy się adekwatna reakcja powielana później w
> przyszłości.
>
> Antonio Damasio, nazywa te skróty skojarzeniowe ? markerami somatycznymi.
> Można powiedzieć, że jest to swoista pamięć ciała, dzięki której potrafimy
> adekwatnie zareagować na określone sytuacje albo dokonać szybkiego wyboru
> bez racjonalnego myśleniem o tym.
>
> Świadomie możemy nie pamiętać, że coś wydarzyło się w naszym życiu ale w
> ciele pozostaje zapis związanych z nim odczuć i emocji, które uaktywniają
> się przy ponownym doświadczeniu tej sytuacji.
>
> Najlepsi eksperci marketingu i sprzedaży wiedzą jak wykorzystać wiedzę o
Klasyka - skoro NLP [przepis na złoto z ołowiu/perpetum
mobile/super biznes - niepotrzebne skreślić] jest takie dobre,
to dlaczego osoby je znające nie starają się zastrzec wiedzy o
nim dla siebie i nie tłuką milionów stosując je? ;>
PF
|