Jak sie zabrac za obliczanie pradu?

1. Data: 2001-07-19 12:05:35

Temat: Jak sie zabrac za obliczanie pradu?
Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi sie, ze dosc sporo place za prad. Ostatnio zakupilam zmywarke i
kuchenke gazowo-elektryczna i boje sie, ze "zezra" mnie ze skarpetkami? Jak
obliczyc czy wlasciwie naliczaja mi oplaty?

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-19 12:07:33

Temat: Re: Jak sie zabrac za obliczanie pradu?
Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik {Wilma} <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9j6if8$ndn$...@g...uci.agh.edu.pl...
> [...]
Jak
> obliczyc czy wlasciwie naliczaja mi oplaty?

Oplaty to akurat prosta sprawa.
Ty lepiej sprawdz czy nie masz jakiego "pasozyta" na swoim liczniku, jezeli
masz za duze rachunki.
Bo na to, ze kupilas takie odbiorniki to teraz juz chyba nie poradzisz.

ATSD to ile zuzywasz energii?

Karol

1. Data: 2001-07-19 12:52:52

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości
: ATSD to ile zuzywasz energii?
:
: Karol
:
Ostatnio nie kontrolowalam licznika tylko porownywalam oplaty sasiadki ze
swoimi. U niej jest wiecej ludzi a mimo to moje oplaty sa tylko o 1/3 mniejsze
od jej oplat.
Po weekendzie napisze Ci, ale to juz chyba na priv ile zuzywam.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-19 15:53:35

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} wrote:
> [...]
> od jej oplat.
> Po weekendzie napisze Ci, ale to juz chyba na priv ile zuzywam.

kup sobie latarke. od czasu do czasu powylaczaj doslownie wszystko
w domu (lodowke tez), i patrz czy sie licznik kreci.
byc moze uda ci sie namierzyc pasozyta jesli faktycznie taki jest.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-07-20 05:31:44

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi sie, ze dosc sporo place za prad. Ostatnio zakupilam zmywarke i
> kuchenke gazowo-elektryczna i boje sie, ze "zezra" mnie ze skarpetkami? Jak
> obliczyc czy wlasciwie naliczaja mi oplaty?

1. Sprawdź, czy aby licznik en.el. znosi takie duże obciążenie ( pomoże
elektryk ); być może starszy licznik jest już przeciążony i przy dużych
poborach mocy sporo kantuje.

2. W celu wyeliminowania dopiętego sąsiada: zamontuj sobie własny (
najlepiej pożyczony - pomóc może zaprzyjaźniony elektryk zatrudniony w
ZE ) licznik w domu, przed tablicą bezpieczników. Spora różnica wskazań
licznika własnego i głównego wskazuje na kradzież prądu pomiędzy
licznikami.

Kiedyś tak zrobiłem, i za trzy miesiące czasu różnica wskazań pomiedzy
licznikami była poniżej 1 kWh. Nie musiałem się zastanawić, co zrobię
gdy faktycznie namierzy się dopiętego sąsiada.

P.J.

1. Data: 2001-07-20 06:20:21

Od: j...@a...net.pl (Jarosław Lech) szukaj wiadomości tego autora

z...@a...wbc.lublin.pl (Grzegorz Szyszlo) napisał w wiadomości
<3...@a...wbc.lublin.pl>:

>kup sobie latarke. od czasu do czasu powylaczaj doslownie wszystko
>w domu (lodowke tez), i patrz czy sie licznik kreci.
>byc moze uda ci sie namierzyc pasozyta jesli faktycznie taki jest.

Nie zapomnij o telewizorze, wiezy audio, magnetowidzie,
radiobudziku, telefonicznym automacie zgloszeniowym, glosnikach
komputerowych (jesli nie wylaczasz ich za posrednictwem listwy
zasilajacej), transformatorach oswietlenia halogenowego (jezeli
wylacznik oswietlenia znajduje sie za transformatorem) i temu podobnych
pierdolach (podczas czuwania zuzywja prad). Najlepiej jest
wykrecic/wylaczyc wszystkie bezpieczniki (a ile pozniej ustawiania :-)).
Po wylaczeniu tego wszystkiego odczekaj - na wszelki wypadek kilka
minut - i dopiero wtedy dokladnie przygladaj sie tarczy licznika.

--
Lejak
j...@a...net.pl

1. Data: 2001-07-20 07:32:39

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Jankisz" <p...@z...pl> napisał w wiadomości
: 1. Sprawdź, czy aby licznik en.el. znosi takie duże obciążenie ( pomoże
: elektryk ); być może starszy licznik jest już przeciążony i przy dużych
: poborach mocy sporo kantuje.
- ok. poprosze jakiegos znajomego.

[...]
- Czy w bloku komunalnym mozna tak zrobic? tym bardziej, ze liczniki sa na
korytarzu?

Jak mialam "stary" licznik to wyliczyli mi, ze 1000 kWh w ciagu miesiaca
zuzylam. Po interwencji anulowali i obciazyli wg poprzednich zuzyc.
Dzieki i pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-20 07:34:05

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szyszlo" <z...@a...wbc.lublin.pl> napisał w wiadomości
:
: kup sobie latarke. od czasu do czasu powylaczaj doslownie wszystko
: w domu (lodowke tez), i patrz czy sie licznik kreci.
: byc moze uda ci sie namierzyc pasozyta jesli faktycznie taki jest.
- oj, chyba za glupia jestem aby namierzyc pasozyta, no ale chociaz sprawdze,
czy rzeczywiscie licznik nie kreci sie.
a tak BTW to moze orientujesz sie ile kosztuje kWh?

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-20 07:35:05

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości
: z...@a...wbc.lublin.pl (Grzegorz Szyszlo) napisał w wiadomoœci
: <3...@a...wbc.lublin.pl>:
: Po wylaczeniu tego wszystkiego odczekaj - na wszelki wypadek kilka
: minut - i dopiero wtedy dokladnie przygladaj sie tarczy licznika.

co prawda nie mam az tyle sprzetu, ale zastosuje sie do Twojej (Waszej) rady.
Dzieki.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-20 08:05:19

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - Czy w bloku komunalnym mozna tak zrobic? tym bardziej, ze liczniki sa na
> korytarzu?

Oczywiście. Licznik montujesz w mieszkaniu, obok tablicy bezpieczników (
te masz chyba w mieszkaniu, bo jeżeli nie to gorzej ). Licznik
kontrolny musi być zamontowany w sposób dyskretny; usłużne "somsiadki"
mogom roznieść plotki, które spowodują, że złodziej przestanie chwilowo
kraść.

> Jak mialam "stary" licznik to wyliczyli mi, ze 1000 kWh w ciagu miesiaca
> zuzylam. Po interwencji anulowali i obciazyli wg poprzednich zuzyc.

Zdaje się, że na życzenie odbiorcy ZE powinien sprawdzić rzetelność
licznika i ewnetualnie go wymienić, popytaj w ZE lub zapytaj inkasenta.

P.J.

Podgrzewacze na 220V
Lodówka Gorenje - warto?
Meble "Black Red White"