Jak to jest z cukrem żelującym

1. Data: 2009-08-13 10:43:17

Temat: Jak to jest z cukrem żelującym
Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno odkryłem cukier żelujacy, obdarowany przez kolegę morelami z
którymi trzeba było szybko coś zrobić. W sklepie wziąłem pierwszego z
brzegu Dr Oetkera 3:1 zrobilem wg instrukcji no i mam całkiem fajny drzem.
Chciałbym jedna zapytać (skład czytałem ale nic mi nie mówi) czy to jest
"sama chemia", czy taki dżem jest mimo wszystko zdrowszy od sklepowego
(w ktorym jest 30 g owocu na 100 g dżemu). Widziałem jeszcze "żelfix".
Czy to wszystko "to samo", czy są lepsze, gorsze? Jakieś inne informacje
na temat cukru żelującego i przetworów z nim?

Maciej

2. Data: 2009-08-13 11:00:11

Temat: Re: Jak to jest z cukrem żelującym
Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <h60qnu$2fdf$1@opal.icpnet.pl>,
Yarael Poof <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> Chciałbym jedna zapytać (skład czytałem ale nic mi nie mówi) czy to jest

A informacji na opakowaniu przeczytać nie umiesz?

Władysław

3. Data: 2009-08-13 18:30:47

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Władysław Łoś pisze:

> A informacji na opakowaniu przeczytać nie umiesz?
>
> Władysław

A Ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem? Czytam informacje na opakowaniu,
które nic mi nie mówią. To raz. Po drugie każdy producent zapewnia na
opakowaniu, że jego produkt jest super.
Pytam grupowiczów obytych w temacie, czy to jest OK, czy nie OK. Duża
część z nich jest "uczona w piśmie", chemicy, technolodzy żywienia.
Przeczytanie definicji w encyklopedii to nie wszystko.
Chciałbym też wiedzieć jakie ewentualnie mają uwagi i inne propozycje. A
tych na opakowaniu raczej nie drukują. Czy teraz zrozumiałeś, czy mam
napisać drukowanymi?

Maciej

4. Data: 2009-08-13 18:38:06

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yarael Poof pisze:

> [...]
> Chciałbym też wiedzieć jakie ewentualnie mają uwagi i inne propozycje. A
> tych na opakowaniu raczej nie drukują. Czy teraz zrozumiałeś, czy mam

SPIERDALAJ STĄD

5. Data: 2009-08-13 18:43:10

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yarael Poof" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:h61m4g$n5v$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
> Chciałbym też wiedzieć jakie ewentualnie mają uwagi i inne propozycje. A
> tych na opakowaniu raczej nie drukują. Czy teraz zrozumiałeś, czy mam

Dżemfix jest produktem krajowym - zawiera pektyny uzyskane z owóców
cytrusowych, jabłek lub łączone:
http://www.pektowin.pl/index.php?q=pektyna&menu=pekt
yny
http://www.pektowin.pl/index.php?q=dzemfix&menu=prze
twory

6. Data: 2009-08-13 18:56:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yarael Poof" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:h60qnu$2fdf$1@opal.icpnet.pl...

Priprema

Jagode isjeci i izmiksati u blenderu.
Dodati secer i ostaviti malo da odstoji da jagode puste sok.
Nakon toga staviti kuhati, i kuhati 20 minuta od trenutka kljucanja.
Dodati dzem fix i kuhati jos 1 minut.
Vruce sipati u vruce tegle.
Posluživanje

Na 1200 gr voca ide 1 dzem fix.
Svega se moze stavit vise, i voca i secera da bi se dobila veca kolicina
marmelade, ovo je samo primjer.

7. Data: 2009-08-13 19:03:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.coolinarika.com/recept/banana-dzem

http://www.dobradieta.pl/forum/viewtopic.php?p=69071

http://www.biovert.pl/product_info.php?products_id=5
73

http://www.ekozakupy24.pl/produkt.html?prodId=179&to
p10=1

http://zpierwszegotloczenia.pl/szukaj/pektyna%20w%20
proszku

8. Data: 2009-08-13 19:56:01

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <h61m4g$n5v$1@opal.icpnet.pl>,
Yarael Poof <m...@p...onet.pl> wrote:

> A Ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem? Czytam informacje na opakowaniu,
> które nic mi nie mówią.

Nie skończyłeś szkoły średniej?

> To raz. Po drugie każdy producent zapewnia na
> opakowaniu, że jego produkt jest super.

Co innego to co zapewnia w sprawie jakości produktu, a co innego to co
podaje w opisie składu. Tu jest zobowiązany podać informacje zgodnie ze
stanem faktycznym.

Władysław

9. Data: 2009-08-14 10:00:02

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

iwanos pisze:

> SPIERDALAJ STĄD

O, umiesz mówić! Niesamowite.

10. Data: 2009-08-14 10:08:15

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Władysław Łoś pisze:

> Nie skończyłeś szkoły średniej?
>
> Co innego to co zapewnia w sprawie jakości produktu, a co innego to co
> podaje w opisie składu. Tu jest zobowiązany podać informacje zgodnie ze
> stanem faktycznym.

Zapytam - czy skończyłeś szkołę podstawową i zaliczyłeś "czytanie ze
zrozumieniem"? Pytałem o niuanse związane z cukrem żelującym, opinie
wyrażane na stronach są różne. Pektyna - ok, naturalna i można jeść, z
drugiej strony kwas sorbowy - jedni piszą, że dopuszczony ,inni, żeby
unikać produktów z tym dodatkiem itd. Tutaj piszą osoby robiące od lat
przetwory i często zajmujące się problem żywienia.
Podobnie - czy taki dżem na żelującym ma takie sam właściwości jak dżem
"normalny" - jedni piszą, że spoko, inni, że "słyszeli", że nie nadaje
np. do ciast. Na opakowaniu piszą, że można taki drzem długo
przechowywać, gdzie indziej, że jak otworzysz taki słoik to już w
porywach tydzień.
Ta grupa już na prawdę zeszła na psy i nie mam tu bynajmniej na myśli
kuchni koreańskiej.
Skoro nie masz nic do powiedzenia na ten temat, poco odpisujesz?

sauter w polsce
Płyta indukcyjna samowłączająca si
jak spożytkować zeszłoroczne kiszone
chiński sos do ryżu