Jaką patelnię lupić?

461. Data: 2015-02-20 12:27:52

Temat: Re: Jaką patelnię lupić?
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
.pl...

W dniu 2015-02-20 o 12:00, Trefniś pisze:

> Jest jeszcze sama _toksyna_ - to związek chemiczny, do którego rozłożenia
> potrzeba naprawdę wysokich temperatur. Te 1000 st. C które podawałem
> trudno mi potwierdzić stuprocentowo w kolejnych źródłach - inni piszą np o
> sterylizacji w autoklawie.

W wikipedii piszą o 60st.C, w innych miejscach piszą o gotowaniu, czyli
jak rozumiem w 100stC, więc zwykłe pieczenie powinno tym bardziej
wystarczyć.

Ze 100st.C bardzo łatwo zrobić 1000st.C, wystarczy zapisać je np. tak
100oC. ;)
Popatrz choćby, jak tutaj to zapisali:
http://www.pasieka24.pl/wszystkie-nr-pasieki/47-pasi
eka-72008/442-botulizm-i-miod-cz-i.html

No ale jak znajdziesz źródło, to chętnie poczytam. :)
Ewa

************************
Aż dziw bierze, że niektórzy a zwłaszcza niektóre nie wspominają o
powszechnym zastosowaniu toksyny botulinowej (spreparowanej, a jednak
toksyny) w chirurgii estetycznej. czy Paniom nic nie mówi Botox?
pozdr
Stefan

462. Data: 2015-02-20 12:30:49

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 12:18 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> [...]
> wystarczyć.
>
> Ze 100st.C bardzo łatwo zrobić 1000st.C, wystarczy zapisać je np. tak

Niby 100 vs. 1000 powinienem od razu widzieć jako "litrówkę". Ale jednak
taka toksyna to nie jest żywy organizm. Związki chemiczne ulegają
rozkładowi w bardzo szerokim zakresie temperatur, stąd nie wydała mi się
ta temperatura nienaturalna.

Pewnym tropem może być to, że w żadnym znanym mi źródle nie informują, że
upieczenie (nawet w temp >200 st.) "ratuje" mięso. A pisaliby wszędzie -
"lepiej upiec w razie wątpliwości".

> No ale jak znajdziesz źródło, to chętnie poczytam. :)

Jesteśmy umówieni :)

--
Trefniś

463. Data: 2015-02-20 12:35:12

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 09:25 FEniks <x...@p...fm> pisze:

(...)
> I jeszcze jedno. W tych zaleceniach, które linkowałeś, można przeczytać
> m.in.:
> "Dla bezpieczeństwa nie mroź wędlin, zwłaszcza pasztetu, metki,
> salcesonu, galaret, ani wyrobówgarmażeryjnych np. sałatek".
>
> Wielokrotnie na tej grupie XL pisała o mrożeniu swoich galaret mięsnych
> i pasztetów (o tortach itd. nie wspomnę). I jakoś jest żywym przykładem
> na to, że te zalecenia są przesadzone. Chociaż fakt, czasem zdaje się,
> że jakimś jadem zatruta. ;)

No risk no fun :)

--
Trefniś

464. Data: 2015-02-20 12:39:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-20 o 12:27, Stefan pisze:

> Aż dziw bierze, że niektórzy a zwłaszcza niektóre nie wspominają o
> powszechnym zastosowaniu toksyny botulinowej (spreparowanej, a jednak
> toksyny) w chirurgii estetycznej. czy Paniom nic nie mówi Botox?

Mnie nic nie mówi, bo ja z nim się nie zadaję. ;-P

Ewa

465. Data: 2015-02-20 12:48:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-20 o 11:30, krys pisze:

> Między "powinno być" a "jest" może być przepaść. Albo leniwa ekspedientka,
> której wsio rawno, której krajalnicy do czego używa.

No ale jeśli kupujemy zazwyczaj w tym samym sklepie, to widzimy, gdzie
jest miejsce do krojenia serów, a gdzie do wędlin, więc raczej
ekspedientka nie będzie sobie tak jawnie folgować. Chyba że specjalnie
przestawiają te krajalnice, kiedy nikt nie widzi, by się na nas zasadzić. ;)
BTW Kiedyś poprosiłam w przypadkowym sklepie o pokrojenie sera i mi
odmówiono, argumentując, że nie mają osobnej krajalnicy. Do wędlin mieli.

> U mnie ostatnio
> spożycie tak spadło, że kupuję plastrowany w fabryce pakowany próżniowo.

U mnie też spożycie niewielkie, więc zdarza mi się kupić krojony
pakowany. Ale odkąd nie mają w Biedrze mojego ulubionego królewskiego
krojonego, to raczej kupuję w kawałku w osiedlowym spożywczaku.

Ewa

466. Data: 2015-02-20 12:53:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Feb 2015 12:00:16 +0100, Trefniś napisał(a):

> "Z drugiej zaś strony, botulina jest pierwszą biologiczną trucizną
> dopuszczona przez FDA do stosowania w terapii szeregu zaburzeń
> neurologicznych np. porażeniu mózgowym.

I nie tylko do tego:
https://portal.abczdrowie.pl/toksyna-botulinowa
3-]

467. Data: 2015-02-20 12:54:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Feb 2015 12:27:52 +0100, Stefan napisał(a):

> [...]
> powszechnym zastosowaniu toksyny botulinowej (spreparowanej, a jednak
> toksyny) w chirurgii estetycznej. czy Paniom nic nie mówi Botox?

Pani przed chwilą sama napisała. Nie, nie stosuje.

468. Data: 2015-02-20 12:55:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Feb 2015 12:35:12 +0100, Trefniś napisał(a):

> W dniu .02.2015 o 09:25 FEniks <x...@p...fm> pisze:
>
> (...)

> No risk no fun :)
>
> --
> Trefniś

W cytacie jest chyba sporo... jadu. Wrocławski czy kiełbasiany?

469. Data: 2015-02-20 12:56:09

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-20 o 12:48, FEniks pisze:

> U mnie też spożycie niewielkie, więc zdarza mi się kupić krojony
> pakowany. Ale odkąd nie mają w Biedrze mojego ulubionego królewskiego
> krojonego, to raczej kupuję w kawałku w osiedlowym spożywczaku.
W Biedrze mają za to dziugas, bardzo go lubię. W ogóle przekonałam się
do owada. W Winicjatywie omówienie "Portugalii" w Biedzie:
http://winicjatywa.pl/2015/02/19/biedronka-wina-port
ugalskie-luty-2015-2/
--
B.

470. Data: 2015-02-20 12:56:18

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 00:22 Fragi <s...@o...pl> pisze:

(...)
> U mnie genialnie sprawdzają się patelnie Tefala z tej serii:
>
> http://www.ceneo.pl/19286924#tab=spec
>
> Nigdy jeszcze nic mi się na nich nie przypaliło, nie przywarło. Wystarczy
> odrobina tłuszczu. Myje się je błyskawicznie. Wystarcza delikatne mycie.
>
> Miałam patelnie ceramiczne innych firm, ale wylądowały w koszu. Prawie
> wszystko się na nich przypalało i przywierało.

:O
Niemożliwe!
Wedle lokalnych guru - dokładnie _wszystkie_ ceramiczne są genialne.
Nie wyłączając tych chińskich!

--
Trefniś

Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?