Jaką patelnię lupić?

391. Data: 2015-02-19 17:43:09

Temat: Re: Jaką patelnię lupić?
Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-19 o 17:38, FEniks pisze:

> He he. Wyobrażacie sobie smażenie kotleta na czymś takim:
>
> "Nie każdy wierzy w Boga, ale każdy chce schudnąć"?

To bardziej adekwatne na patelni?
"Nie to złe, co trafia do ludzkich ust, lecz to, co z nich wychodzi."

--
B.

392. Data: 2015-02-19 17:44:05

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-19 o 17:05, Qrczak pisze:

> Mam lekturę na ponure a depresyjne dni zimowe.
Chcesz się dobić? ;)
--
B.

393. Data: 2015-02-19 18:33:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Feb 2015 17:03:44 +0100, Trefniś napisał(a):

> Ależ grafomania...
> :)
> Widzę, że to powszechne.

No cóż, wystarczy parę truizmów i znane nazwisko, aby nastąpił zbiorowy
orgazm 33-]]]

394. Data: 2015-02-19 19:03:03

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Generałowa Zajączkowa też się schładzała nocami...

> ...ale to była generałowa.

albo rybka...

Jarek

--
-- Powinnaś stąd widzieć ptaszka -- powiedział Królik. -- Chyba,
żeby to była rybka...

395. Data: 2015-02-19 20:13:42

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Było było, też to pamiętam, chociaż nigdy nie zdarzyło mi się kupić (ani
> mamie).

Skoro ustaliliśmy już z kilku źródeł że było... to teraz pytanie mam :-)

Czy to "mielone" było zrobione przez zmielenie najlepszych kawałków
świeżuteniuńkiego cielaczka, dziś właśnie w rzeźni ubitego?

Czy może, zważywszy na cenę takiego produktu, raczej było zrobione
z mięsa odpadkowego po krojeniu jakichś droższych steków i karków
czy szynek które pochodziły z zamrożonego już mięsa z lodówy?
Czyli mrożona krowa (półtusza z chłodni trzymana tam miesiac
lub dłużej głęboko zamrożona) poćwiatrowana, rozkawałkowana,
była zmielona z dodatkiem tłuszczu i ponownie zamrożona w tubie?

396. Data: 2015-02-19 20:17:56

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z nim sprawa prosta -- im mniej się zrobi, tym lepiej. Najlepszy
> jest po prostu usmażony bez żadnych ceregieli na patelni.

Acha...W takim razie już wiem co z nim zrobię :D

--
Pozdrówki
Anai

397. Data: 2015-02-19 20:18:10

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.02.2015 o 12:32, krys pisze:

> No nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś na pewno było, w kostkach jak masło.

Potwierdzam - było takowe jak najbardziej mrożone, jakość taka se,
kostki 250g :)

398. Data: 2015-02-19 20:18:21

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message
> Oczywiście duża ilość mięsa była przechowywana w stanie zamrożonym (tzw.
> zapasy strategiczne), ale później już sprzedawana w produktach, albo z
> chłodni. Nie jako mrożona.

I to właśnie jest problem - lepiej byłoby, gdyby sprzedawali te zapasy
strategicznie nienaruszalne wciąż zamrożone - wtedy byłaby szansa
że były zamrożone tylko raz, bo obróbka mięsa zamrożonego (cięcie czy
nawet marynowanie) odbywa się w przetwórniach BEZ jego rozmrażania.

Kupując mięso wolę więc kupić coś mrożonego, mniej się boję takiego,
niż coś rozmrożonego, a z pewnością nie powinno się zamrażać znowu
u siebie.

> A propos mięsa mielonego... Parę lat temu rozbawiło mnie
> w sklepie mięso na tatara w plastikowej kiszce.
> Oczywiście z lodówki (nie zamrażalnika). Na opakowaniu
> podano zastrzeżenie: "Spożywać po obróbce cieplnej!"
>
> Hehe, smażony tatar...

Zatrzeżenie napisał prawnik fabryki - na zasadzie takiej: jak się
zatrujesz tym tartarem z naszej fabryki to nie dlatego że my
coś źle zrobiliśmy tylko dlatego że Ty nie dostosowałeś się do
ostrzeżeń i sam sobie jesteś winien choroby :-)

399. Data: 2015-02-19 20:22:38

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mam znajomą, fankę tatara, która leczyła tasiemca...
> To jej nie wyleczyło z uwielbienia i nadal zajada się tatarem.
> A ja żałuję, że teraz tę potrawę raczej należałoby uznać za grę
> w rosyjską ruletkę.
> Choć pyszna! I nieraz, jeśli ma się zaufanie...
> :)

Miałem znajomego profesora który wykorzystywał typową
dietę studentów Azjatów na zajęciach z mikrobiologii :-)
Oni dostarczali mu próbkę kału a on używał go jako
pomocy naukowej pokazując studentom pasożyty pod
mikroskopem... Na pewniaka znajdował się ktoś zakażony.

Ale czy to powód dla niektórych aby powstrzymać się od
jedzenia żywych ostryg lub sushi/sushimi? No przecież nie... :-)

400. Data: 2015-02-19 20:23:47

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Sera krojonego w sklepie też nie kupuję z powodów j.w.

Dobrze robisz
- Twój edamski mógłby być zakażony krojoną wcześniej goudą!

Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?