Jaką patelnię lupić?

471. Data: 2015-02-20 12:56:43

Temat: Re: Jaką patelnię lupić?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-20 o 12:30, Trefniś pisze:

> Niby 100 vs. 1000 powinienem od razu widzieć jako "litrówkę". Ale
> jednak taka toksyna to nie jest żywy organizm. Związki chemiczne
> ulegają rozkładowi w bardzo szerokim zakresie temperatur, stąd nie
> wydała mi się ta temperatura nienaturalna.

Mnie ten 1000 przeraził, więc zaczęłam się bronić i poszukiwać. ;)

Ewa

472. Data: 2015-02-20 12:58:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Feb 2015 12:35:12 +0100, Trefniś napisał(a):

> No risk no fun :)

Trzeba mieć podstawową wiedzę, wtedy "no risk". Gorzej, kiedy kto nie
odróżnia a od b.

473. Data: 2015-02-20 13:11:49

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 12:55 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]

(..)
> W cytacie jest chyba sporo... jadu. Wrocławski czy kiełbasiany?

Rzeczywiście, chyba oboje jesteśmy z Wrocławia :)

Ale pisałem też przecież - to kwestia gotowości podjęcia ryzyka.
Sam takie podejmuję, kiedy może być smacznie.

Japończycy np. jedzą trujące ryby rodzaju Takifugu - przypadki śmiertelne
zdarzają się nawet w restauracjach! A jednak smakosze płacą sporo i
ryzykują życie.

--
Trefniś

474. Data: 2015-02-20 13:15:53

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> No ale jeśli kupujemy zazwyczaj w tym samym sklepie, to widzimy, gdzie
> jest miejsce do krojenia serów, a gdzie do wędlin, więc raczej
> ekspedientka nie będzie sobie tak jawnie folgować.

Nie takie cuda się zdarzają...
U mnie stały dwie krajalnice, pomiędzy stanowiskiem wedliniarskim i mięsnym.
I jedna wkspedientka na składzie.
I był to jedyny sklep, gdzie był mój ulubiony rycki krojony z całej sztaby,
zawsze świeży. Wtedy schodziło mi wiecej niż pół kilo na tydzień, to się w
plasterki nikt nie bawił;-)

> U mnie też spożycie niewielkie, więc zdarza mi się kupić krojony
> pakowany. Ale odkąd nie mają w Biedrze mojego ulubionego królewskiego
> krojonego, to raczej kupuję w kawałku w osiedlowym spożywczaku.

U mnie w Biedrze jest królewski w plastrach i królewski w kostce. I rycki w
plastrach.
O Światowidach nie wspominam.

J.

www.kontestacja.com

475. Data: 2015-02-20 13:21:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Feb 2015 13:11:49 +0100, Trefniś napisał(a):

> (..)
>
> Rzeczywiście, chyba oboje jesteśmy z Wrocławia :)
>
> Ale pisałem też przecież - to kwestia gotowości podjęcia ryzyka.
> Sam takie podejmuję, kiedy może być smacznie.

Ja nie podejmuję ryzyka - zwłaszcza przy mrożonkach/przetworach.

476. Data: 2015-02-20 13:26:52

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-20 o 12:56, bbjk pisze:

> W Biedrze mają za to dziugas, bardzo go lubię.

Nie tylko dziugas, jest też stary olęder, bardzo lubię.

> W ogóle przekonałam się do owada. W Winicjatywie omówienie
> "Portugalii" w Biedzie:
> http://winicjatywa.pl/2015/02/19/biedronka-wina-port
ugalskie-luty-2015-2/

Wiemy, wiemy. Polecam portugalskie konserwy rybne - są makrele,
tuńczyki, sardynki, dorsz. Wczoraj jadłam makrelę, przepyszna!

Ewa

477. Data: 2015-02-20 13:28:34

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-20 o 13:15, krys pisze:
> U mnie w Biedrze jest królewski w plastrach i królewski w kostce. I
> rycki w plastrach.

Edam rycki też lubię i też często kupuję w kawałku. Ale ten z Biedry
jakiś mniej smaczny mi się zdaje.

> O Światowidach nie wspominam.

Za tymi nie przepadam.

Ewa

478. Data: 2015-02-20 14:26:31

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> Wielokrotnie na tej grupie XL pisała o mrożeniu swoich galaret mięsnych
> i pasztetów (o tortach itd. nie wspomnę). I jakoś jest żywym przykładem
> na to, że te zalecenia są przesadzone. Chociaż fakt, czasem zdaje się,
> że jakimś jadem zatruta. ;)

Swoich. O których wiesz wszystko. Zwłaszcza znasz ich skład i historię;-)
Ja tam wszystko mrożę, nawet wódkę;-)

J.

www.kontestacja.com

479. Data: 2015-02-20 14:28:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Feb 2015 14:26:31 +0100, krys napisał(a):

> Swoich. O których wiesz wszystko. Zwłaszcza znasz ich skład i historię;-)
> Ja tam wszystko mrożę, nawet wódkę;-)

He he, dokładnie :-))

480. Data: 2015-02-20 15:33:51

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Cieszę się, że nie postuję po próżnicy.

Ten czasownik we właściwy sposób utworzony?

--
Jarek (z popiołu)

Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?