Jaką patelnię lupić?

481. Data: 2015-02-20 16:04:41

Temat: Re: Jaką patelnię lupić?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ten czasownik we właściwy sposób utworzony?

Tak. Nie podoba się?

Ewa
--

Z prochu powstałeś...

482. Data: 2015-02-20 16:55:50

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Tak. Nie podoba się?

Tak tylko pytałem, by wiedzieć jak sprawy się obrócą.

Jarek

--
Napotkał Nobla kumpel raz, | Choć do doświadczeń wciąż cię gna,
I tak mu rzekł -- Alfredzie, | Choć starasz się od świtu,

483. Data: 2015-02-20 17:38:51

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Feb 2015 12:56:18 +0100, Trefniś napisał(a):

> W dniu .02.2015 o 00:22 Fragi <s...@o...pl> pisze:
>
> (...)

> :O
> Niemożliwe!
> Wedle lokalnych guru

Zaglądam tu sporadycznie i chyba nie miałam przyjemności poznać tych
lokalnych guru, bo nie wiem, o kim mowa :)

> - dokładnie _wszystkie_ ceramiczne są genialne.

Nie zgadzam się z tym absolutnie.

> Nie wyłączając tych chińskich!

Z tym "chiski"/"niechiński" można się w dzisiejszych czasach nieco pogubić
i naciąć. Prawie wszystko Made in China :(

M.

484. Data: 2015-02-20 17:40:21

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Wiesz, goudą jak goudą, ale poledwicą sopocką albo inszym schabem...
> Ja nie mam na mysli marketu z wielkim po horyzont stoiskiem z serami;-)

Nie wiem gdzie Ty mieszkasz ale każdy "spożywczak" w którym ja
miałem okazję kupować inną maszynę używa do serów a inną do wędlin.

485. Data: 2015-02-20 17:43:54

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tak tylko pytałem, by wiedzieć jak sprawy się obrócą.

Środa popielcowa była? Była. A więc Wierząca Ewa postuje.
I nie po próżnicy, przecież szklanki pełne :-)))))

486. Data: 2015-02-20 17:46:38

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message
> Tylko dodam - nie powinno się, jeśli się nie ma pojęcia o wyobrażeniu, a
> wiadomo,że duża część polskiego społeczeństwa nie ma - z racji brakóww
> w podstawowym wykształceniu, niestety. Mam wrażenie,ze ten artykuł jest
> przeznaczony właśnie dla takich osób.

Też właśnie miałem takie wrażenie i dlatego moje oryginalne pytanie
o to czy wierzycie w te strachy o podwójnym mrożeniu... :-)

487. Data: 2015-02-20 17:50:37

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message
> Jest jeszcze sama _toksyna_ - to związek chemiczny, do którego rozłożenia
> potrzeba naprawdę wysokich temperatur. Te 1000 st. C które podawałem
> trudno mi potwierdzić stuprocentowo w kolejnych źródłach - inni piszą np
> o sterylizacji w autoklawie. Ciągle mam wrażenie, że niektórzy mylą
> niszczenie laseczek, przetrwalników i samej toksyny.

Sięgnij do wiarygodnych źródeł a nie do ich wtórnych interpretacji w
gazetkach.
Toksyna rozpada się w procesie normalnego, kuchennego gotowania.
Nie potrzebny autoklaw. Nie jest diabeł taki straszny jakiego go malują.

488. Data: 2015-02-20 17:52:22

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stefan" <s...@o...pl> wrote in message
> Aż dziw bierze, że niektórzy a zwłaszcza niektóre nie wspominają o
> powszechnym zastosowaniu toksyny botulinowej (spreparowanej,
> a jednak toksyny) w chirurgii estetycznej. czy Paniom nic nie
> mówi Botox?

Stefanie - nie trzeba wspomniać, wszyscy co do LO chodzili o tym wiedzą.

489. Data: 2015-02-20 17:54:08

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
eka-72008/442-botulizm-i-miod-cz-i.html

> Niby 100 vs. 1000 powinienem od razu widzieć jako "litrówkę". Ale jednak
> taka toksyna to nie jest żywy organizm. Związki chemiczne ulegają
> rozkładowi w bardzo szerokim zakresie temperatur, stąd nie wydała mi się
> ta temperatura nienaturalna.
>
> Pewnym tropem może być to, że w żadnym znanym mi źródle nie informują, że
> upieczenie (nawet w temp >200 st.) "ratuje" mięso. A pisaliby wszędzie -
> "lepiej upiec w razie wątpliwości".

> Jesteśmy umówieni :)

Wczoraj podawałem linka:
http://www.cdc.gov/nczved/divisions/dfbmd/diseases/b
otulism/

490. Data: 2015-02-20 17:55:52

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> I jeszcze jedno. W tych zaleceniach, które linkowałeś, można przeczytać
> m.in.:
> "Dla bezpieczeństwa nie mroź wędlin, zwłaszcza pasztetu, metki, salcesonu,
> galaret, ani wyrobówgarmażeryjnych np. sałatek".
>
> Wielokrotnie na tej grupie XL pisała o mrożeniu swoich galaret mięsnych i
> pasztetów (o tortach itd. nie wspomnę). I jakoś jest żywym przykładem na
> to, że te zalecenia są przesadzone. Chociaż fakt, czasem zdaje się, że
> jakimś jadem zatruta. ;)

Jesteś boska.

Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?