Re: Kefir dobry na wszystko!

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Kefir dobry na wszystko!
<zp2LC.119583$hf4.29270@fx19.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
Date: Thu, 17 May 2018 12:11:20 GMT

On 2018-05-17, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> Kefir to stary kaukaski wynalazek. Nie dokonał się on w sterylnym
> laboratorium. Na pewno nie jest tak, że brudne ręce są osią problemu.

Może pójdźmy krok wstecz, bo nie wiem gdzie wogle widzisz problem.
Wspomniałeś coś o DOMOWYCH mikroorganizmach. Nie z brudu to z czego?
Kichasz w co gotujesz?

> Z nieznajomymi piwa nie pijam, więc taka deklaracja jest nepotrzbna.
> A jak już chcę się napić, to browaru nie kupuję. Gdy piwo ma być
> dobre, to browar jest niezbędny, nie wystarczy zestaw Mały Piwowar.

No ale generalnie akceptujesz fakt, że amatorski świat warzenia piwa
może wykraczać poza krąg Twoich znajomych i niekonieczie składa się on z
ludzi, którzy nie radzą sobie w tym temacie?

> Poza czystościa jest wiele czynników, których w domu nie da się
> spełnić. Teraz moda jest już inna: "browary rzemieślnicze". Takie
> niewielkie. I choć wszyscy się starają, wszyscy mają czysto, to nie
> każde piwo z takich zakładów wychodzi dobre.

> Tutaj aż się prosi o sprecyzowanie, że "MI smakowało".

To byłoby stwierdzenie zawężające.

> Tak, skądeś raz dostałem kefirowego "kalafiorka", moczyłem go mleku
> z nienajgorszym skutkiem. Ale żeby to był aż powód do chwały? Potem
> mi się znudził, aż w końcu zdechł.

No gratulacje. A ta grupa i ta dyskusja jest od prezentowania
chwalebnych wyczynów kulinarnych? Rozwiniesz?

> Trzeba regularnie, inaczej się nie da. Tu jak raz pasuje powiedzenie,
> że "coś najwyżej stało obok kefiru". Kwaśnie mleko na dziesiątych
> popłuczynach z butelki po kefirze będzie tylko kwaśnym mlekiem.
> Co wcale nie znaczy, że kwaśnie mleko musi być złe.

Serio? Ziarna kefirowe można kupić. Można przechowywac suche bardzo
długo. Można też wziąć co dostępne w handlu i użyć jako zaczynu. Nadal ma
się kontrole nad procesem. Nadal można użyć lepszego mleka.

Wiesz, prawdę mówiąc to trzeba mieć solidny tupet. Ani nie wiesz jak mi
co wychodzi bo niby skąd, ani sam nie masz żadnego konkretnego
doświadczenia w tym o czym się wypowiadasz, a praktycznie każdy akapit
to próba wbicia szpili.

--
Marcin