Kefir dobry na wszystko!

31. Data: 2018-05-16 09:34:36

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie nie. Proces jest naprawdę prosty.

Z pewnością nie bardziej skomplikowany od kwaszenia mleka czy ogórków. A
jednak... zwłaszcza o kiszeniu ogórków napisano tu setki postów. ;)

Ewa

32. Data: 2018-05-16 09:38:48

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.05.2018 o 08:58, d...@g...com pisze:

> Ewo, Szanowni Państwo,
>
> odkryłem również, że ten sam kefir pity z zielonego kubka smakuje o wiele (!!)
> lepiej niż z czerwonego. Sam z początku nie mogłem w to uwierzyć ale jednak tak
jest. Kto chce niech sprawdzi. Ilości i jakości bakterii w kefirze sprawdzić nie
można a powyższe tak.

> Jeżeli ktoś się nie zgodzi to proszę o swoje spostrzeżenia.

A jaki wpływ na smak ma towarzystwo, w którym się cokolwiek spożywa!
Nieoceniony!

> PS:Wypływamy właśnie na głęboki ocean bicia piany i udowadniania sobie absurdu.

Bicie piany to temat jak najbardziej odpowiedni dla tej grupy.

Ewa

33. Data: 2018-05-16 09:45:02

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-05-16, FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Z pewnością nie bardziej skomplikowany od kwaszenia mleka czy ogórków. A
> jednak... zwłaszcza o kiszeniu ogórków napisano tu setki postów. ;)

Nieco bardziej niż kwaszenie mleka, dużo mniej niż ogórków :) Oczywiscie
zawsze jest pole aby cos spierniczyc, ale ogólnie całość jest dość
odporna. Nb. moja małżonka robi czasami jogurt na bazie śmietany. Proces
bardzo podobny do kefirowania z tym, że jej wychodzi a mi jeszcze nigdy
nie wyszło :) I bądź tu mądry.

--
Marcin

34. Data: 2018-05-16 10:48:56

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> A jaki wpływ na smak ma towarzystwo, w którym się cokolwiek spożywa!
> Nieoceniony!
To prawda

> Bicie piany to temat jak najbardziej odpowiedni dla tej grupy.
A więc w temacie bicia piany na kefir )) :
Zrobiłem wg przepisu podanego na początku.
Kefir wyszedł jak należy. Jest jednak bardziej słodki i delikatny w smaku niż ten w
zielonym plastikowym kubeczku. Bardziej przypomina jogurt.

W moim przypadku produkcja nie ma żadnego sensu bo wolę kupować gotowy, a nie myśleć
dodatkowo o podtrzymywaniu zaczynu, dokupowaniu mleka, dolewaniu itp kiedy i tak mam
mnóstwo innych obowiązków.

35. Data: 2018-05-16 16:07:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

> No właśnie nie.

Tak jest. Temperatura nie jest problemem - po prostu im wyższa, tym szybszy
efekt pracy kultur kefirowych.

> Proces jest naprawdę prosty.

Dokładnie. Robienie kefiru jest właściwie bezobsługowe - stoi sobie i się
sam robi. Jedyną robotą jest zaszczepienie mleka kefirem z poprzedniej
porcji. Parę dobrych łyżek kefiru rozbełtać w świeżym mleku, przykryć (nie
hermetycznie broń Boże) i czekać.
A warto. Po co pić stary - a w zw. z tym grudkiwaty, podchodzacy serwatką,
ostry w smaku, bo przekwaszony i mocno alkoholizowany - kefir sklepowy
stojący na półce tygodniami?

Kefiru używam także na chłodniki.

Tu można podejrzeć tekst na temat wartości i ZAwartości (alkohol, kwas)
kefiru w zal. od wieku skrzepu:

https://books.google.pl/books?id=iYsDzUppFAMC&pg=PA2
00&lpg=PA200&dq=kefir+trzydniowy&source=bl&ots=KuWi4
ngbRw&sig=s8E314Z3KrEs5Jymkq65Ptc6MHI&hl=pl&sa=X&ved
=2ahUKEwi_o9PesorbAhUNb1AKHZfRDdIQ6AEwBXoECAAQAQ#v=o
nepage&q=kefir%20trzydniowy&f=false

--
XL

36. Data: 2018-05-16 16:09:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odporna. Nb. moja małżonka robi czasami jogurt na bazie śmietany. Proces
> bardzo podobny do kefirowania z tym, że jej wychodzi a mi jeszcze nigdy

Na śmietanie? Znaczy - bierze słodką i zakwasza bakteriami jogurtowymi?
Hmmm, musi byc to pyszne, ale jakie tuczące, no kurczę :-)

--
XL

37. Data: 2018-05-16 16:13:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:
> Zrobiłem wg przepisu podanego na początku.
> Kefir wyszedł jak należy. Jest jednak bardziej słodki i delikatny w
> smaku niż ten w zielonym plastikowym kubeczku.

O to chodzi. Taki ma być MŁODY KEFIR. Taki jest najlepszy i najzdrowszy.
Taki (czyli max. trzydniowy) można pić codziennie. Samo zdrowie.
--
XL

38. Data: 2018-05-16 18:01:20

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Zależy które. Bywają i takie, które z czasem, jak postoją nieco
> w cieple, zmieniają konsystencję.

Zmieniają jak postoją, niekoniecznie w cieple. W dzieciństwie bardzo
lubiłem kefir (mleko uznawałem za niepijalne, chyba słusznie). Ale zbyt
wczesny mi nie podchodził. A to co sprzedawano, było nieprzewidywalne.
Dzisiejszy kefir jest bardziej stateczny.

> BTW Pamiętam, że w dzieciństwie, no... wczesnej młodości, jak zależało
> mi na zgęstnieniu śmietany, dodawałam do niej soku z cytryny. Efekt był
> niemal natychmiastowy.

U nas w domu praktykowano zwyczaj polewania sałaty śmietaną doprawioną
sokiem z cytryny. Mocno doprawioną. Może tam jeszcze odrobina cukru
była -- nie wiem. Nie pamiętam by takie mieszanie powodowało radykalne
zgęstnienie. Raczej gładki sosik z tego wychodził.

--
Jarek

39. Data: 2018-05-16 18:04:05

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> Podejrzewam jednak, że w przypadku produkcji kefiru oprócz składników
> bardzo ważne jest utrzymanie stałej temperatury. Z tym może już być

Może nie tylko temperatury -- środowisko domowych mikroorganizmów może
mieć jeszcze większy wpływ na to, co się z mleka ukisi. O ile wywoływanie
filmów zawsze wychodziło mi lepiej niż w powołanych do tego zakładach,
to z jadalnymi rzeczami jest już inaczej. Była moda na domowy wyrób piwa.
Nigdy ono dobre nie wychodzi, choć częstowano mnie wielokrotnie. Z winem
wiadomo, jest tak samo. Nie ma co porywać się na domową produkcję serów
dojrzewających, o ile nie ma się na przykład zameczku z głębokim lochem.
A wtedy też efektów należy spodziewać się po stu latach. Kefir może nie
ma takich koneserów jak wino czy ser, ale uwarunkowania są tu podobne.

--
Jarek

40. Data: 2018-05-16 19:11:31

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-15 o 19:36, i...@g...pl pisze:
> SŁODKIEGO (tj. nieukwaszonego) mleka. Bo go nie trawi. Albo zły to był dietetyk,
albo słuchacz.
> Kefiry, jogurty, twarogi, sery podpuszczkowe - człowiek dorosły jak najbardziej
spożywać powinien.

Poza walorami smakowymi co niby w tym takiego dobrego? Czego np mogą nam
zazdrościć ludy nie spożywające mleka ssaków i jego pochodnych?

Podróby arbuzów.
Niehandlowna niedziela ?
Taro.
Co w zielonym koprze piszczy?