Re: Kefir dobry na wszystko!

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Kefir dobry na wszystko!
Date: Wed, 16 May 2018 18:01:20 +0200

Pani Ewa napisała:

> Zależy które. Bywają i takie, które z czasem, jak postoją nieco
> w cieple, zmieniają konsystencję.

Zmieniają jak postoją, niekoniecznie w cieple. W dzieciństwie bardzo
lubiłem kefir (mleko uznawałem za niepijalne, chyba słusznie). Ale zbyt
wczesny mi nie podchodził. A to co sprzedawano, było nieprzewidywalne.
Dzisiejszy kefir jest bardziej stateczny.

> BTW Pamiętam, że w dzieciństwie, no... wczesnej młodości, jak zależało
> mi na zgęstnieniu śmietany, dodawałam do niej soku z cytryny. Efekt był
> niemal natychmiastowy.

U nas w domu praktykowano zwyczaj polewania sałaty śmietaną doprawioną
sokiem z cytryny. Mocno doprawioną. Może tam jeszcze odrobina cukru
była -- nie wiem. Nie pamiętam by takie mieszanie powodowało radykalne
zgęstnienie. Raczej gładki sosik z tego wychodził.

--
Jarek