Kefir dobry na wszystko!

41. Data: 2018-05-16 19:12:00

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-14 o 12:28, d...@g...com pisze:
> Przecież cena kefir/mleko jest praktycznie jednakowa, dostępność jednakowa, a
jeżeli chce się produkować codziennie to i tak trzeba mieć z czego....

> Jaki jest sens w wyważaniu otwartych drzwi ?

Można recepturę zmienić pod swój smak.. W tych ze sklepu nie ma żadnego
wyboru.

42. Data: 2018-05-16 19:31:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski.
> U nas w domu praktykowano zwyczaj polewania sałaty śmietaną doprawioną
> sokiem z cytryny. Mocno doprawioną. Może tam jeszcze odrobina cukru
> była -- nie wiem.

Cukier koniecznie. I nieco soli. Jest.
U nas.

--
XL

43. Data: 2018-05-16 19:33:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Poza walorami smakowymi co niby w tym takiego dobrego? Czego np mogą nam
> zazdrościć ludy nie spożywające mleka ssaków i jego pochodnych?

A muszą? Wystarczy mi, że JA im nie zazdroszczę.

Nb. - któreż to ,,ludy"?
Nawet Eskimo już spożywają.

--
XL

44. Data: 2018-05-16 19:37:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Można recepturę zmienić pod swój smak..

Choćby.
I stan dojrzałości skrzepu - czyli właśnie smak.

> W tych ze sklepu nie ma żadnego
> wyboru.

Na pewno ani jedno-, ani dwu-, ani trzydniowego tam się nie uświadczy.
Tylko przyduszone szczelnym zamknięciem przekwaszone grudkowate coś.

--
XL

45. Data: 2018-05-16 19:56:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
>
> Na pewno ani jedno-, ani dwu-, ani trzydniowego tam się nie uświadczy.
> Tylko przyduszone szczelnym zamknięciem przekwaszone grudkowate coś

... z miesięcznym lub nawet dłuższym okresem trwałości. A to jest możliwe
dlatego, że ma już tyle kwasu mlekowego, że sam się konserwuje. No ale taki
kwach z jednoprocentową zawartością alkoholu (tak stary kefir to już napój
alkoholowy) to już nie jest do picia dla smakosza - jedynie dla
nieznającego się.

--
XL

46. Data: 2018-05-16 20:44:46

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-16 o 08:58, d...@g...com pisze:
> PS:Wypływamy właśnie na głęboki ocean bicia piany i udowadniania sobie absurdu.

Podano swój przepis na robienie kefiru. żeby nie trzeba było lecieć do
sklepu jak ma się kaca ;-)

--
animka

47. Data: 2018-05-16 21:13:01

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Podano swój przepis na robienie kefiru. żeby nie trzeba
> było lecieć do sklepu jak ma się kaca ;-)

Wlać mleko do słoika. Przykryć niezbyt szczelnie. Czekać.
Gdy kefir będzie już gotowy, kac minie.

--
Jarek

48. Data: 2018-05-16 21:24:49

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Podano swój przepis na robienie kefiru. żeby nie trzeba było lecieć do
> sklepu jak ma się kaca ;-)

To jednak matrix. Tak myślałem ))

49. Data: 2018-05-16 21:30:54

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Wednesday, May 16, 2018 at 9:13:02 PM UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:

> Wlać mleko do słoika. Przykryć niezbyt szczelnie. Czekać.
> Gdy kefir będzie już gotowy, kac minie.
>
> --
> Jarek

Są takie kace których żaden kefir nie pokona ...))

50. Data: 2018-05-16 23:50:19

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlać mleko do słoika. Przykryć niezbyt szczelnie. Czekać.
> Gdy kefir będzie już gotowy, kac minie.

Może w międzyczasie jeszcze parę kielichów to jej się polepszy.

--
animka

Podróby arbuzów.
Niehandlowna niedziela ?