Kefir dobry na wszystko!

61. Data: 2018-05-17 12:37:34

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> To nie jest odpowiedź. Piszesz o jakimś dobroczynnym oddziaływaniu,
> jednak trudno zdefiniować tą dobroczynność.

Może Tobie trudno - ja wiem, jakie są walory.

> Dość powiedzieć - każdy lud przed rozpoczęciem hodowli zwierząt
> mlecznych. Jasne że ta hodowla pomaga wyeliminować zjawisko głodu, ale
> czy naprawdę jest jakimś wysoko pożądanym rodzajem pożywienia ze względu
> na walory odżywcze?

Bardzo pożądanym. Szczególnie mleko przetworzone - na mleko zsiadłe,
jogurt, kefir, twarogi i sery - jest świetnym źródłem pełnowartościowego
białka zwierzęcego.

--
XL

62. Data: 2018-05-17 12:40:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> No właśnie, a wiec wbrew logice jednak warto.

Wbrew logice? To właśnie logika mówi, że warto.

> Ktoś by równie dobrze mógł
> powiedzieć że skarpet ręcznie też się nie opłaca robić, a jednak komu
> warto to warto.

Nikt nikomu nie zabrania noszenia powszechnej chińszczyzny. Pozostałych
może być kiedyś stać na recznie robione skarpety z wełny alpaki...

--
XL

63. Data: 2018-05-17 14:11:20

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-05-17, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> Kefir to stary kaukaski wynalazek. Nie dokonał się on w sterylnym
> laboratorium. Na pewno nie jest tak, że brudne ręce są osią problemu.

Może pójdźmy krok wstecz, bo nie wiem gdzie wogle widzisz problem.
Wspomniałeś coś o DOMOWYCH mikroorganizmach. Nie z brudu to z czego?
Kichasz w co gotujesz?

> Z nieznajomymi piwa nie pijam, więc taka deklaracja jest nepotrzbna.
> A jak już chcę się napić, to browaru nie kupuję. Gdy piwo ma być
> dobre, to browar jest niezbędny, nie wystarczy zestaw Mały Piwowar.

No ale generalnie akceptujesz fakt, że amatorski świat warzenia piwa
może wykraczać poza krąg Twoich znajomych i niekonieczie składa się on z
ludzi, którzy nie radzą sobie w tym temacie?

> Poza czystościa jest wiele czynników, których w domu nie da się
> spełnić. Teraz moda jest już inna: "browary rzemieślnicze". Takie
> niewielkie. I choć wszyscy się starają, wszyscy mają czysto, to nie
> każde piwo z takich zakładów wychodzi dobre.

> Tutaj aż się prosi o sprecyzowanie, że "MI smakowało".

To byłoby stwierdzenie zawężające.

> Tak, skądeś raz dostałem kefirowego "kalafiorka", moczyłem go mleku
> z nienajgorszym skutkiem. Ale żeby to był aż powód do chwały? Potem
> mi się znudził, aż w końcu zdechł.

No gratulacje. A ta grupa i ta dyskusja jest od prezentowania
chwalebnych wyczynów kulinarnych? Rozwiniesz?

> Trzeba regularnie, inaczej się nie da. Tu jak raz pasuje powiedzenie,
> że "coś najwyżej stało obok kefiru". Kwaśnie mleko na dziesiątych
> popłuczynach z butelki po kefirze będzie tylko kwaśnym mlekiem.
> Co wcale nie znaczy, że kwaśnie mleko musi być złe.

Serio? Ziarna kefirowe można kupić. Można przechowywac suche bardzo
długo. Można też wziąć co dostępne w handlu i użyć jako zaczynu. Nadal ma
się kontrole nad procesem. Nadal można użyć lepszego mleka.

Wiesz, prawdę mówiąc to trzeba mieć solidny tupet. Ani nie wiesz jak mi
co wychodzi bo niby skąd, ani sam nie masz żadnego konkretnego
doświadczenia w tym o czym się wypowiadasz, a praktycznie każdy akapit
to próba wbicia szpili.

--
Marcin

64. Data: 2018-05-17 16:35:14

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Dobrze piszesz. Ciekawie. Wiersze krótkie w sam raz.

PS:POWINNIŚMY SIĘ WSZYSCY KIEDYŚ SPOTKAĆ GDZIEŚ W POLSCE ZROBIĆ GRILLA I ZATŁUC SIĘ
NA KONIEC SZPADELKAMI DO SZASZŁYKÓW. JEST TO OCZYWIŚCIE NIEWYKONALNE ALE
INSPIRUJĄCE...))

65. Data: 2018-05-17 16:58:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Debowski

> [...]
> co wychodzi bo niby skąd, ani sam nie masz żadnego konkretnego
> doświadczenia w tym o czym się wypowiadasz, a praktycznie każdy akapit

Dosyć powszechne w tej grupie.

--
XL

66. Data: 2018-05-17 18:19:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:

> Czyli kto ?
> Wskaż werbalnie z nicka.
> Wszyscy pewnie chcą poznać tych mącicieli.

Z takimi pytaniami do Wałęsy.
Tutaj ,,wszyscy" (oprócz Ciebie) potrafią czytać, więc szczerze wątpię, abyś
był ich delegatem. Chociaż po Wałęsie wszystko możliwe ?

--
XL

67. Data: 2018-05-17 20:50:28

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Marcin Debowski napisał:

> Może pójdźmy krok wstecz, bo nie wiem gdzie wogle widzisz problem.
> Wspomniałeś coś o DOMOWYCH mikroorganizmach. Nie z brudu to z czego?

Aha, kolejny wyznawca teorii, że każdy domowy mikroorganizm to wróg,
którego trzeba wytłuc domestosem, lizolem, napalmem...

> Kichasz w co gotujesz?

Nie, ale nie uważam, że otaczające nas drobnoustroje są brudem.

> No ale generalnie akceptujesz fakt, że amatorski świat warzenia piwa
> może wykraczać poza krąg Twoich znajomych i niekonieczie składa się
> on z ludzi, którzy nie radzą sobie w tym temacie?

Nie akceptuję. Jeśli takie hobby, to rozumiem. Ale są rzeczy, które
robione w domu zawsze wyjdą gorzej niż by mogły. Są też takie, z którymi
jest odwrotnie -- lepiej więc zająć się nimi.

> To byłoby stwierdzenie zawężające.

Dlaczego? To "MI" może oznaczać dość liczną grupę zwolenników domowego
warzenia. Nie jest to jednak opinia uniwersalna.

> No gratulacje. A ta grupa i ta dyskusja jest od prezentowania
> chwalebnych wyczynów kulinarnych? Rozwiniesz?

Ta grupa jest od różnych rzeczy. Od takich też -- każdy może tu swoje
piwo chwalić.

> Serio? Ziarna kefirowe można kupić. Można przechowywac suche bardzo
> długo. Można też wziąć co dostępne w handlu i użyć jako zaczynu.
> Nadal ma się kontrole nad procesem. Nadal można użyć lepszego mleka.

Można też kupić mleczarnię.

> [...]
> mi co wychodzi bo niby skąd, ani sam nie masz żadnego konkretnego
> doświadczenia w tym o czym się wypowiadasz, a praktycznie każdy akapit

Wiem, już, że piwo wychodzi dobre. Chwali się, gdy ktoś chce z uśmiechem
wypić piwo, którego sobie nawarzył.

Jarek

--
Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni,
niektórzy, wtykają mu szpilki. To nie ludzie -- to wilki!

68. Data: 2018-05-17 21:25:45

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Najbardziej w tej całej dyskusji charakterystyczne jest to szukanie
> dziury w całym. Jedna osoba spróbowała - i chwała jej za to.

Gwoli ścisłości - jedna się pochwaliła. Spróbowało więcej.

Ewa

69. Data: 2018-05-17 21:26:48

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.05.2018 o 11:36, krys pisze:

> Krowa jest reliktem

Niemożliwe! To teraz mleko powstaje od razu w kartonach??

Ewa

70. Data: 2018-05-17 22:12:07

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Niemożliwe! To teraz mleko powstaje od razu w kartonach??

Tak, a świstak siedzi i zawija w sreberka.

--
Jarek

Podróby arbuzów.
Niehandlowna niedziela ?