Ketchup - :)

11. Data: 2014-07-22 00:09:50

Temat: Re: Ketchup - :)
Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych:XnsA3718049BDE18budzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...

Tak wiem, profanacja ale jednak wiele osób lubi.
Mnie czasami też nachodzi.
Zaprawiam pomidory ale ketchupu to mi się nie chce.

Ostatnio bedac na biwaku skorzystałem z ketchupu porzadnej firmy kotlin, po
czym w moje rece wpadł ketchup biedronkowy bodaj madero.
I co ciekawe - madero duzo lepszy.

Przeczytałem ulotkę i okazuje sie ze madero (robiony przez daytonę) jest
przygotowany z prawie 2 x takiej ilości pomidorów jak kotlin.
I oczywiscie jest mimo to droższy...

Ot marka...

Zgodzę się, Kotlin jest jak dla mnie za bardzo nafaszerowany ziołami, przez
co traci smak - przez to tego nie stosuję, Madero fakt smaczny jak za tą
cenę, ale chyba Pudliszki z tych wszystkich jest najsmaczniejszy.
Ja osobiście, mam "zboczenie", używam koncentratu pomidorowego, zamiast
ketchupu, i tu też dobre marki przeważają :)

12. Data: 2014-07-22 01:39:18

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

artustas napisał:

> Zgodzę się, Kotlin jest jak dla mnie za bardzo nafaszerowany ziołami,
> przez co traci smak - przez to tego nie stosuję, Madero fakt smaczny jak
> za tą cenę, ale chyba Pudliszki z tych wszystkich jest najsmaczniejszy.

Normalnie jakbym grupę o winach czytał...

--
Jarek (i tak pewnie wszystko zależy od tego, jaki rocznik)

13. Data: 2014-07-22 01:43:14

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.07.2014 18:31, ikselk%g...@g...com pisze:

> Mój faworyt to Włocławek - oczywiście ten pikantny (163 g pomidorów na 100 g
produktu) oraz również pikantny Pudliszki, ale generalnie nie mam aż takiej
orientacji, bo ketchupu używamy sporadycznie, jedna butelka raz na jakiś czas, bo w
charakterze pikantnych dodatków wolimy domowe marynaty i sos tatarski na bazie
majonezu "Kieleckiego". W ww ketchupach trochę ocet czuć, ale w końcu chyba właśnie
dla tego pikantnego smaku je się ketchup. "Madero" w każdym razie spróbuję także, bo
jestem ciekawa.

Włocławek TAK, Pudliszki - NIE ;)
(jeśli o mnie chodzi)

--
Pozdrówki
Anai

14. Data: 2014-07-22 08:05:59

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-07-22 01:39, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> Normalnie jakbym grupę o winach czytał...
>
> --
> Jarek (i tak pewnie wszystko zależy od tego, jaki rocznik)

Nie zapominałabym o odmianie, gruncie, na jakim rośnie i czy na
słonecznym stoku.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

15. Data: 2014-07-22 08:58:05

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Normalnie jakbym grupę o winach czytał...

Ale tu się wszyscy zastrzegają, że oni właściwie to nie, z rzadka tylko,
a najlepiej to domowej roboty. Do tego doprowadził zdrowo-kuchenny
terror, że człowiek boi się przyznać, że heinza używa, czy inne madero.

Ewa

16. Data: 2014-07-22 09:06:13

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-22 08:58, FEniks pisze:

> [...]
> a najlepiej to domowej roboty. Do tego doprowadził zdrowo-kuchenny
> terror, że człowiek boi się przyznać, że heinza używa, czy inne madero.

no właśnie, a heinz ma kasy od groma, chyba oszukuje z tą sprzedażą, a
pieniądze ma od dziadka w spadku

17. Data: 2014-07-22 09:49:06

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-22 09:06, Dawid pisze:

> no właśnie, a heinz ma kasy od groma, chyba oszukuje z tą sprzedażą, a
> pieniądze ma od dziadka w spadku

Kiedyś był taki keczup matador. Można się łatwo domyślić, co oni do
środka pakowali.

Ewa

18. Data: 2014-07-22 12:01:27

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Ale tu się wszyscy zastrzegają, że oni właściwie to nie, z rzadka tylko,
> a najlepiej to domowej roboty. Do tego doprowadził zdrowo-kuchenny
> terror, że człowiek boi się przyznać, że heinza używa, czy inne madero.

Z ketchupu, który pierwotnie składał się głównie z rozdziamdzianej ryby,
octu oraz roślinek w bliżej nieokreślonym zestawie i barwie, przemysł
amerykański zrobił po prostu glutowaty sos pomidorowy. Ale wiadomo jacy
są Amerykanie -- do zjedzenia to oni nic dobrego zrobić nie umiom, więc
teraz każdy im pokaże, jak się prawdziwy ketchup robi. Tyz piknie. Ale
czemu podwójnie zagęszczonego przecieru z pomidorów z własnego ogródka,
doprawionego wedle tajnej rceptury gospodyni, nie nazwać po prostu "Moim
Sosem Pomidorowym", tylko właśnie ketchupem? Kuchnie świata znają mnóstwo
rozmaitych sosów pomidorowych, a każda nazywa je po swojemu. Jednak to
ketchup jest w modzie.

Jarek

PS
Z moich pobieżnych badań wynika, że to co wyrabia Heinz, Malajowie
najpewniej nazwą "sosem pomidorowym". Ktoś mi dawno temu donosił, że
tam, lub gdzieś w sąsiedztwie, na pastę do zębów mówi się "kolgejt".

--
Tu scenariusz do piosenki:
więc poddasze -- z braku willi,

19. Data: 2014-07-22 12:03:37

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Nie zapominałabym o odmianie, gruncie, na jakim rośnie i czy na
> słonecznym stoku.

Gdy jesienią kartofliska są dobrze nasłonecznione, wódka ma smak wyborny.
Także samo i ocet.

Jarek

--
Reprezentacja naszego kraju nie będzie miała takich wyników
Już nigdy, nigdy nie będzie takich wędlin, takiej coca coli

20. Data: 2014-07-22 13:16:14

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ale czemu podwójnie zagęszczonego przecieru z pomidorów z własnego
> ogródka, doprawionego wedle tajnej rceptury gospodyni, nie nazwać po
> prostu "Moim Sosem Pomidorowym", tylko właśnie ketchupem?

Bo krócej. Im krócej, tym modniej.

> Ktoś mi dawno temu donosił, że tam, lub gdzieś w sąsiedztwie, na pastę
> do zębów mówi się "kolgejt".

A u nas buty sportowe to adidasy.

Ewa

Świeży koperek, natka pietruszki - przechowywanie przez parę dni
Trucizna nasza powszechna.
Napaliłam dziś...
I na moje wyszło!
czym umyć