Kiedy dzieci powinny zaczynac nauke w szkolach?

81. Data: 2009-10-26 22:07:54

Temat: Re: Kiedy dzieci powinny zaczynac nauke w szkolach?
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
> propaganda "świetlanych szkół dla maluchów" to czysta fikcja i pic na wodę:
> szkoły generalnie nie są przygotowane na przyjęcie tak małych dzieci -
> szczególnie dobrze wiedzą to rodzice mający już starsze dzieci w szkołach,
> gdzie pomimo zaleceń oddzielenia dzieci starszych od młodszych pełną parą
> funkcjonuje fikcja "dwóch osobnych wejść" itd. Ponadto oni najlepiej
> wiedzą, że wyrywanie malucha ze znanego środowiska w tym wieku i ganianie
> go do odrapanej, ubogiej w pomoce i podstawowe sprzęty szkoły, pod opiekę
> zniecierpliwionej swą bezradnością nauczycielki, jest idiotyzmem.

Nikt tego nie kwestionował. Chodziło o słowa Chirona, że 5-latki idą do
szkoły. Otóż nie idą. Idą 6-latki. Dawna zerówka przekształca się w
1-wszą klasę. Na zasadach zerówki. Tylko tyle i aż tyle. Żadna z nas
tego nie popiera, jakbyście z Chironkiem nie zauważyli.

--

Paulinka

82. Data: 2009-10-26 22:09:13

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Atam, proboszcz pomoże, tak samo, jak pomógł w przyjęciu do Liceum
> Katolickiego :-)

Ten proboszcz to tak z dobroci serca, czy o zażydzaniu ma coś do
powiedzenia?

--

Paulinka

83. Data: 2009-10-26 22:09:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Oct 2009 23:03:18 +0100, Paulinka napisał(a):

> [...]
> siedzi na kasie w markecie za 1200 zł netto i ma utrzymać 3 osobową
> rodzinę, to chylę czoła. Chyba jedzą codziennie chleb z margaryną albo
> doją z opieki społecznej. Myślę, że w takiej rodzinie dziecko czuje się
> świetnie, mama i tata się zabijają, żeby zaoszczędzić na bilet do kina,
> bo w szkole jest wycieczka na seans.

> 'Kiedyś' to się nawet za wodę nie płaciło. Czasy się zmieniły. Ten
> opluwany przez wszystkich socjalizm, robotniczym rodzinom coś jednak
> dał, chociażby mieszkania zakładowe.
> Spróbuj teraz spłacać kredyt za mieszkanie przy jednej pensji. Powodzenia.

Przy jednej dobrej pensji jest to możliwe - jak pisałam poprzednio. Tak
było kiedyś, kiedy mąż zarabiał, a kobieta była w domu.
Poza tym kto każe kupowac mieszkanie - powszechnie mieszkało się w czyn
szowycm budownictwie i żyło się.
Wszystko złe się wzięło z "dawania" m.in. mieszkań zakładowych - ludzie się
nauczyli, że jak chłop nie zarobi, to i tak KTOŚ na to da. Więc chłop
olewał prace, bił babę gdy zupa za słona, żłopał piwsko pod sklepem i miał
gdzieś - wiadomo było, że najwyżej opieka społeczna mu się zajmie
dzieciakami, a może i je zabierze w krainę państwowowychowawczej
szczęśliwości...

Paulina, czy Ty ślepa jesteś???
--

Ikselka.

84. Data: 2009-10-26 22:10:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Oct 2009 23:07:54 +0100, Paulinka napisał(a):

> [...]
> 1-wszą klasę. Na zasadach zerówki. Tylko tyle i aż tyle. Żadna z nas
> tego nie popiera, jakbyście z Chironkiem nie zauważyli.

No nie zauważyliśmy. Trza było pisać, ze nie popieracie, po prostu.
--

Ikselka.

85. Data: 2009-10-26 22:11:39

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:
> [...]
>
> Za Kancelarią " Anarchiaaa, anarchiaaa"

> Ten wolny czas u rodziców to jest z powietrza dany. Ludzie pracują. Po
> to są między innymi przedszkola, gdzie ludzie z odpowiednim
> wykształceniem się zajmują dziećmi.

> ---------------------
> Wiesz- sprowadzając do absurdu: robot pilnujący dzieci, wykonujący doskonale
> program. Jak trzeba- to nakarmi, przewinie, wykąpie- nigdy nie da się
> wyprowadzić z równowagi- ma tylko jeden feler...ten sam, co wychowawczyni:
> nie kocha dziecka.
> Od wychowania są rodzice. W przypadku małego dziecka- niepowtarzalną i

Przestań bredzić. Realia są takie, że ludzie sobie muszą radzić.
Pieniądze wbrew temu, co kilka lat temu sadził mój syn, nie biorą sie z
bankomatu.

--

Paulinka

86. Data: 2009-10-26 22:12:14

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Do sypialni? - tam mam najzimniej, bo tak lubię, ale tam co innego mnie
> grzeje...
> :-)

No to może do kibelka?

--

Paulinka

87. Data: 2009-10-26 22:13:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Oct 2009 23:09:13 +0100, Paulinka napisał(a):

> Ten proboszcz to tak z dobroci serca,

Oczywiście, że nie: wymagane były referencje od proboszcza, a że ten miał
o czym pisać, to i napisał, ile mógł. Nawet jakaś szczególna dobroć serca
nie była potrzebna - dziewczyny mądre, zdolne, pierwszorzędnie wychowane,
utalentowane - w kościele na organach i skrzypcach grające; nie ma lepszego
nabytku dla katolickiej szkoły :-)

> czy o zażydzaniu ma coś do
> powiedzenia?

Nie rozumiem.
--

Ikselka.

88. Data: 2009-10-26 22:15:10

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Oct 2009 23:11:39 +0100, Paulinka napisał(a):

> Przestań bredzić. Realia są takie, że ludzie sobie muszą radzić.
> Pieniądze wbrew temu, co kilka lat temu sadził mój syn, nie biorą sie z
> bankomatu.

...tylko z zapobiegliwości pokoleń.
A jak pokoleń nie ma...
--

Ikselka.

89. Data: 2009-10-26 22:15:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Oct 2009 23:12:14 +0100, Paulinka napisał(a):

> No to może do kibelka?

Nie podzielam Twoich preferencji :-/
--

Ikselka.

90. Data: 2009-10-26 22:19:24

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
> było kiedyś, kiedy mąż zarabiał, a kobieta była w domu.
> Poza tym kto każe kupowac mieszkanie - powszechnie mieszkało się w czyn

Za te czyn-szowe mieszkania się też płaciło wkład mieszkaniowy.
Zarobiony, odłożony i niemały, ale jednak nie tak jak dziś niedostępny.

> [...]
> gdzieś - wiadomo było, że najwyżej opieka społeczna mu się zajmie
> dzieciakami, a może i je zabierze w krainę państwowowychowawczej

Piszesz o rozdawnictwie mieszkań komunalnych dla biedoty i patologii.
Jest nadal i co w tym dziwnego, maja pod mostem zdychać?

> Paulina, czy Ty ślepa jesteś???

Widzę, że Ty mas za ostry wzrok z pozycji nabytej szlachcianki i jeszcze
bardziej Cię to pogrąża w moich oczach.

--

Paulinka

Robax'owi
Re: r o z w ó j umysłowy i duchowy (etyczny)
Re: Zapamiętajcie '' Branice '' Obóz koncentracyjny założony i prowadzony przez księży na początku 20 wieku w Polsce.
n-k czyli nasza-klasa
TYN NIKAKI MIHAJLO...