Kochani! Pomożecie???

1. Data: 2002-05-24 07:42:43

Temat: Kochani! Pomożecie???
Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Heja!

To ja! Znaczy sie nudny grzesio!
Jade jutro ścigać się w grylowaniu...
Chcem wygrać.
Bardzo kcem wygrać!
W związku z tem uniżenie prosze Szacowne grono o inspiracje na dania z
grilla - bede mial za zadanie zrobic cos z karkowki, żeberek, boczku,
jagnięciny, wołowiny, łososia i warzyw.
Podrzucicie kilka odjechanych pomysłów?
Będę bardzo wdzięczny.
A jak wygram, to się z radości upiję za Wasze zdrowie.

pozdr,
nudny grzesio
ps. nie palę od 5 tygodni, to chyba sukces, co nie?

1. Data: 2002-05-24 08:16:27

Temat: Re: Kochani! Pomożecie???
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzesio Ostrowski <e...@N...poczta.gazeta.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:ackqtj$eu8$...@n...gazeta.pl...
> Heja!
>
>inspiracje na dania z
> grilla - bede mial za zadanie zrobic cos z karkowki, żeberek, boczku,
> [...]

jeszcze czego, phi ;-)))
A tak na poważnie, to myślę, że już Ty coś znajdziesz dobrego. No w każdym
razie moja inspiracja byłaby prawdopodobnie mało fikuśna na takie ściganie.
Tym bardziej że tylko my (tzn ja i mężulek) kombinujemy na grilu coś więcej
niż kiełbachy i pieczone kajzerki. Takich mam znajomych, ach...

A co do warzyw, to co byś powiedział na: (teraz wertuję moją ulubioną gazetę
grillową z 97 roku)
1. żeberka na ostro w miodzie:
kilo żeberka, 50 ml oleju, łyżka sosu worcester, płaska łyżka koncentratu
pomidorowego lub mniej, łyżka miodu, 2 łyżki sosu sojowego lub ciut mniej,
papryczka chili, ząbek śmierdziucha czyli czosnku, pieprz
tym upaćkać mięso i odstawić na dwie godz

2. podobno dobre jest mięso posmarowane sosem imbirowym, taka wieprzowina
np.
sos: posiekane kłącze imbiru, 15 dag konfitury pomarańczowej, łyżka miodu, 2
łychy sosu soja, 3 łyżeczki ostrej musztardy, trochę chili

3.łosioś na wykwintnie:
20 dag filetu z łosiosia ;-), 20 dag filetu z soli, 20 dag filetów z
czerwonego okonia, sok z cytryny, cukinka, 2 pomidorasy, 2 szloty, sół, 10
dag pieczarek, ząbek śmierdziucha, 4 łychy oliwy, pieprz, ziółka
rybę upaćkać w cytrynie, warzywka pokroić, ziółka poszatkować, rybę obłożyć
jarzynkami itd, zawinąć w folię z oliwą, upiec, ja wiem ile, może 15 min?
Łodpakować na stole :)

4. łosioś po norwesku
80 dag łosiosia świeżego, marchew, pietruszka, 2 cytryny, pół szkl białego
wtrawnegio wińska, 2 łyż oliwy, 2 łyż masła, sol, pieprz, ziele ang, liść
laurowy
warzywa w słupki, zagotować pół szkl wody z przyprawami, wrzucić na chwilę
warzywa, odcedzić, ostudzić wywarek, dodać cytrynę w plastrach, wlać wino,
oliwę, odstawić na dobę w chłodek z rybką w środku
Wyciągnąć, osuszyć i upiec wiadomo gdzie

5. pieczarki z bryndzą
8 dużych pieczarek, 1 łyżeczka masła, mały biały por, 6 łyżek bryndzy lub
feta, biały pieprz, sół
odciąć trzony z grzybów i posiekać , masło roztopić, udusić na nim por,
dodać posikane piczarki ;-) dodusić, ostudzić, ser wymieszać z uduszoną
masą, przyprawić, naćpać pieczarki, zapakować w folię i upiec

6. kalarepki
4 kalarepki średnie, 15 dag szynki, 1 pomidor, 1 cebula, 1 papryka, nać
p[ietruchy, orzeszki pinii, sól
kalarepki gotować z kwadrans, ostudzić, ściąć wierzchy, wydrążyć środki,
zpomidora wyjąć gniazdo nasienne, szynkę, pomidor i paprykę pociąć w kostkę,
przyprawić, nadziać farszem kalarepy, pacnąć na ruszt na folię aluminiową,
opiekać ok kwadransa, posypać natką i orzeszkami

ufff, więcej mi się nie chce klepać. Jesli popełniłam coś podobnego jak na
Twojej stronie, to sorry, ale nie chciało mi się tego mnożstwa przepisów
przegrzebywać. Może się komu innemu prezepisuy przydadzą, papapa

wkenek

1. Data: 2002-05-24 08:32:04

Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn <w...@w...pl> napisał(a):

> [...]

> papryczka chili, ząbek śmierdziucha czyli czosnku, pieprz
> tym upaćkać mięso i odstawić na dwie godz

Biere te żeberka!
Podam je na tostach z olejem sezamowym i salsą [brzoskwinie, ananasy, chilli,
papryka czerwona, dymka, oliwa i przyprawy], co?

> 3.łosioś na wykwintnie:
Hehe - przepis git, ale za skomplikowany - nie można brać "nie swoich"
produktów.

> 4. łosioś po norwesku
Bardzo dobry przepis - ale nie mam tyle czasu - jest 4 godziny na
przygotowanie potraw.

> 5. pieczarki z bryndzą
To zrobię sobie w domu - nie dają pieczarek.....

> 6. kalarepki
To też w domu, też nie ma kalarepy.

Kochana, tak poza tym jesteś, Droga Doroto!

A co zrobić z tej jagnięciny???
Ja baraniany nie lubię mocno i nigdy jeszcze na grillu nie robiłem.
Ratunku, pomocy, co zrobić z barana???

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-05-24 08:47:51

Od: "Izabela Sowula" <i...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podrzucicie kilka odjechanych pomysłów?

Jeden przepis przeslalam Ci na twoj gazetowy adres, popatrz w
http://www.bbq.com/recipes/grillrecipes.html

Poszukam jeszcze wiecej pozniej.

Powodzenia
izasow

1. Data: 2002-05-24 08:52:35

Od: "Izabela Sowula" <i...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co zrobić z tej jagnięciny???
> Ja baraniany nie lubię mocno i nigdy jeszcze na grillu nie robiłem.
> Ratunku, pomocy, co zrobić z barana???

A czy mozesz go zamarynowac wczesniej?
Czy to jest tylko mieso organizatorzy zapewniaja?
Bo jagniecina jak jest mloda - 6tyg, jest b.krucha, ale starsza to trzeba
potraktowac jakims octem winnym albo jogurtem, sadze, ze 3 godz w zaprawie
powinny wtstarczyc.

izasow

1. Data: 2002-05-24 08:56:32

Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabela Sowula <i...@N...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> potraktowac jakims octem winnym albo jogurtem, sadze, ze 3 godz w zaprawie

Heja!
Zasay są takie: produkty dostaję o 9.00 [ale sie spóźnię, więc dostanę je
około 11, hehe], moge je soebie przygotwac, na grill sie je kładzie o 15.
To co zrobić z tym baranem [w regulaminie jest napisane "jagnięcina", ale coś
mam przeczucie, że to będzie jednak kawał barana...].
To co? - do octu go? - do balsamicznego? - mam go jakoś ogromnie dużo
ostatnio...
Aha - dzieli za linka - ogladam sobie.

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-05-24 08:59:56

Od: "Izabela Sowula" <i...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam przeczucie, że to będzie jednak kawał barana...].
> To co? - do octu go? - do balsamicznego? - mam go jakoś ogromnie dużo
Poszukam czegos i postaram sie napisac cos o tym dzisiaj przed wieczorem.

izasow

1. Data: 2002-05-24 09:41:46

Temat: Re: Kochani! Pomożecie??? (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:
>A co zrobić z tej jagnięciny???
>Ja baraniany nie lubię mocno i nigdy jeszcze na grillu nie robiłem.
>Ratunku, pomocy, co zrobić z barana???

dam kilka luznych podpowiedzi - moze przesla Ci natchnienie.......
Od Francuzow

I Pomysl
Zeberka jagniecie
24 zeberka, 1 cebula posiekana, 2 zabki czosnku zmiazdzone, 2
lyzeczki curcumy, 1 lyzeczka cukru z trzciny cukrowej, 60g
wiorek kokosowych, 2 lyzki sosu sojowego, 2 lyzki soku z cytryny...

Wymieszac przyprawy z lyzeczka soli, i polowa lyzeczki pieprzu.
Porobic porcje z zeberek, nasmarowac marynata, przykryc i na
dwie godziny do lodowki. Piec na grillu na zloto i chrupiaco.....

II Pomysl
Jagniecina z grilla (dla 4 osob)

mam napisane w slowniku, ze "poitrine" to - czesc przednia
tuszy to tego ma byc 1,2kg z jagniecia (ale potem mam wrazenie, ze
zamienia to sie w zeberka)
Sos : 3 lyzki oliwy, 2 cebule, 1 zabek czosnku, szczypta
tymianku, 4 lyzeczki winnego octu, sok z polowy cytryny, 1 lyzka
musztardy, 2 lyzki miodu plynnego, 4 lyzki ketchupu ostrego, 2
lyzeczki sosu Worcestershire, ociupine pieprzu Cayenne, gozdzik, 2
lyzeczki kaparow, sol i pieprz.

Podgrzac oliwe na patelni, wrzucic posiekana cebule, zezlocic
przez 4-5 minut, dodac 10 ml wody, ocet winny, tymianek, sok z
cytryny, miod, musztarde, ketchup i sos W, pieprz i gozdzik.
podgrzewac na malutkim ogniu przez 10 minut, mieszajac.
Gdy gotowe - wrzucic mieso - wymieszac i klasc na grill na
okolo 15-20 minut, w czasie smazenia smarowac kilkakrotnie sosem
mieso i przewracac. Gotowe gdy - chrupiace. (podawac mozna z
upieczonymi na grillu ziemniakami w tymianku i kaparami)

III pomysl
Jagniecina marynowana w cytrynie
8 "cotes d'agneu" (zeberek ?)
2 zabki czosnku
2 lyzki oliwy
2 cytyny
sol i pieprz
2 lyzki posiekanej natki pietruszki

Posolic, popieprzyc jagnie. Polozyc na polmisku. Zrobic
marynate - wycisnac sok z cytryny, dolac oliwe, czosnek posiekany
nienajdrobniej i wrzucic w to mieso.....potrzymac w zimnie jakis
czas......Nastepnie upiec na grillu.......

IV pomysl
Inny pomysl wpadl mi do glowy - mieso przyrzadzisz wedlu
pomyslu kogos innego - znaczy ma byc tak doprawione, zeby zwyczajnie
polozyc na grillu i upiec w takich kotletowych porcjach. Do
tego zrobisz ten moj sos ("Do tego mój nieśmiertelny i absolutnie
nie rozpropagowany sos z 2 pęczków natki, 2 główek czosnku,
wody, oliwy, pieprzu , soli i dobrze podkwaszony octem. Ma to
postać w lodówce i ma byc az geste od zieleniny. Slonawe i z lekka
nuta octu. Bije na glowę inne sosy. Polewamy tym na talerzu
mięso. Bulka wyjada się potem sos! ")

AgataW.

1. Data: 2002-05-24 09:47:51

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co zrobić z tej jagnięciny???

Prozaiczny szaszłyk, z tłustym boczkiem, cebula i papryką albo pieczone na
rożnie smarowane dzemem morelowym lub z czarnej porzeczki. O przyprawach
nie piszę bo wiem, że wiesz co dać.

> Ja baraniany nie lubię mocno i nigdy jeszcze na grillu nie robiłem.
> Ratunku, pomocy, co zrobić z barana???

Szaszłyki. Albo z rożna na ostro.
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

1. Data: 2002-05-24 09:49:52

Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> rożnie smarowane dzemem morelowym lub z czarnej porzeczki. O przyprawach

Heja Jerzy!
Szaszłyki zrobie chyba z wołowiny ale ... raczej nie prozaiczne, w końcu to
sciganie się...
Ten pomysł z dżemem to jest to!!!

pozdr,
nudny grzesio

piersi z serkiem - dla Bożenki i nie tylko (p)
Sos KABUL
Kochani, WOK !
sorbety - jak zrobic?
faraonki!!!!!!help!!!!!!