Re: Kochani! Pomożecie???

From: "Wkn" <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Kochani! Pomożecie???
Date: Fri, 24 May 2002 10:16:27 +0200

Użytkownik Grzesio Ostrowski <e...@N...poczta.gazeta.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:ackqtj$eu8$...@n...gazeta.pl...
> Heja!
>
>inspiracje na dania z
> grilla - bede mial za zadanie zrobic cos z karkowki, żeberek, boczku,
> jagnięciny, wołowiny, łososia i warzyw.
> Podrzucicie kilka odjechanych pomysłów?

jeszcze czego, phi ;-)))
A tak na poważnie, to myślę, że już Ty coś znajdziesz dobrego. No w każdym
razie moja inspiracja byłaby prawdopodobnie mało fikuśna na takie ściganie.
Tym bardziej że tylko my (tzn ja i mężulek) kombinujemy na grilu coś więcej
niż kiełbachy i pieczone kajzerki. Takich mam znajomych, ach...

A co do warzyw, to co byś powiedział na: (teraz wertuję moją ulubioną gazetę
grillową z 97 roku)
1. żeberka na ostro w miodzie:
kilo żeberka, 50 ml oleju, łyżka sosu worcester, płaska łyżka koncentratu
pomidorowego lub mniej, łyżka miodu, 2 łyżki sosu sojowego lub ciut mniej,
papryczka chili, ząbek śmierdziucha czyli czosnku, pieprz
tym upaćkać mięso i odstawić na dwie godz

2. podobno dobre jest mięso posmarowane sosem imbirowym, taka wieprzowina
np.
sos: posiekane kłącze imbiru, 15 dag konfitury pomarańczowej, łyżka miodu, 2
łychy sosu soja, 3 łyżeczki ostrej musztardy, trochę chili

3.łosioś na wykwintnie:
20 dag filetu z łosiosia ;-), 20 dag filetu z soli, 20 dag filetów z
czerwonego okonia, sok z cytryny, cukinka, 2 pomidorasy, 2 szloty, sół, 10
dag pieczarek, ząbek śmierdziucha, 4 łychy oliwy, pieprz, ziółka
rybę upaćkać w cytrynie, warzywka pokroić, ziółka poszatkować, rybę obłożyć
jarzynkami itd, zawinąć w folię z oliwą, upiec, ja wiem ile, może 15 min?
Łodpakować na stole :)

4. łosioś po norwesku
80 dag łosiosia świeżego, marchew, pietruszka, 2 cytryny, pół szkl białego
wtrawnegio wińska, 2 łyż oliwy, 2 łyż masła, sol, pieprz, ziele ang, liść
laurowy
warzywa w słupki, zagotować pół szkl wody z przyprawami, wrzucić na chwilę
warzywa, odcedzić, ostudzić wywarek, dodać cytrynę w plastrach, wlać wino,
oliwę, odstawić na dobę w chłodek z rybką w środku
Wyciągnąć, osuszyć i upiec wiadomo gdzie

5. pieczarki z bryndzą
8 dużych pieczarek, 1 łyżeczka masła, mały biały por, 6 łyżek bryndzy lub
feta, biały pieprz, sół
odciąć trzony z grzybów i posiekać , masło roztopić, udusić na nim por,
dodać posikane piczarki ;-) dodusić, ostudzić, ser wymieszać z uduszoną
masą, przyprawić, naćpać pieczarki, zapakować w folię i upiec

6. kalarepki
4 kalarepki średnie, 15 dag szynki, 1 pomidor, 1 cebula, 1 papryka, nać
p[ietruchy, orzeszki pinii, sól
kalarepki gotować z kwadrans, ostudzić, ściąć wierzchy, wydrążyć środki,
zpomidora wyjąć gniazdo nasienne, szynkę, pomidor i paprykę pociąć w kostkę,
przyprawić, nadziać farszem kalarepy, pacnąć na ruszt na folię aluminiową,
opiekać ok kwadransa, posypać natką i orzeszkami

ufff, więcej mi się nie chce klepać. Jesli popełniłam coś podobnego jak na
Twojej stronie, to sorry, ale nie chciało mi się tego mnożstwa przepisów
przegrzebywać. Może się komu innemu prezepisuy przydadzą, papapa

wkenek