Re: Kolejne sondaze wyborcze OBOP cz. 3

From: "niezbecki" <s...@l...po>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kolejne sondaze wyborcze OBOP cz. 3
Date: Thu, 16 Feb 2006 17:45:39 +0100

Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...pl> napisał w wiadomości
news:1mrias31exu69$.1882p74lkz006.dlg@40tude.net...
> Pewnego dnia niezbecki napisał(a) w wiadomości
> <news:dt21lk$35q$1@news.onet.pl> takie słowa:

> Hehe. Ale przy *dzisiejszych* progach ponad 90 proc. ludzi płaci podatek
> według najniższej stawki! :)

No to 95, whatever :)

> Dane Ministerstwa Finansów za rok 2004:
>
> http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=153&id=4
5832

> Dodam, że nie zgadzam się jakoby podatek progresywny był niesprawiedliwy.

Chyba musisz podać publicznie, jak interpretujesz sprawiedliwość :)

> ogóle podatek progresywny czy inny sam w sobie nie jest ani sprawiedliwy,
> ani niesprawiedliwy. O tym czy jest sprawiedliwy można powiedzieć
> uwzględniając kontekst, w jakim miałby zostać wprowadzony. Mz w
> dzisiejszej
> Polsce, gdzie istnieją oszałamiające rozpiętości dochodów, podatek
> progresywny jest uzasadniony.

Sprawiedliwy, uzasadniony, co za różnica, nie? :)
Co mnie obchodzi, że ktoś zarabia setki tysięcy.
Normalni ludzie nie powinni się tym zajmować, tylko tym, czy sami zarabiają
przyzwoicie - tyle, aby bez wielkiego wysiłku zaspokajać swoje potrzeby,
realizować swoje cele.

Progi nie mają służyć do uderzania.
A może mają?

Paff