Re: Korwin do ateistów

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sun, 8 Jan 2017 09:21:15 -0800 (PST)
Subject: Re: Korwin do ateistów
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu niedziela, 8 stycznia 2017 18:14:32 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> ci biedni buddyści...
> Chrześcijanie niczego nie żałują buddystom, nie mieli by nic przeciwko
> gdyby buddysta też poszedł do Nieba.
> Ale jak napisałem buddyści i hinduiści żałują innym nadziei Nieba, są
> jeszcze gorsi od ateistów, bo co prawda na łożu śmierci niezbyt byłbym
> zadowolony, gdyby czekała mnie nicość, ale jeszcze gorzej, gdybym znowu
> miał się wcielić.

Nirwana to nie jest nicość tylko "pustka innego" w znaczeniu "zupełnie co
innego", która może być osiągnięta tylko w wygaśnięciu odniesień do tego,
co jest zidentyfikowane, a nawet identyfikowalne w świecie. Tyle razy już tutaj
temat przerabialiśmy, a Ty pinokio tego nie pamiętasz. Po prostu, żeby to nowe
się przebudziło, trzeba albo opróżnić radykalnie wszystkie swoje odniesienia
ze starego, albo też zrobić je idealnie przejrzyste/przezroczyste i
nie stanowiące przeszkody ani oporu.