Re: Kosiarka - silnik dymi

From: "ZZZ" <n...@n...spam.com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Kosiarka - silnik dymi
Date: Wed, 25 Jun 2014 09:17:15 +0200

news:slrnlqjqp2.12u.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> ZZZ napisssał:
>

> Jeśli ze spalania oleju miał powstac nagar, to przecież nie tylko na
> świecy. Gdyby odłożył się w większej ilości w komorze spalania, to by
> spowodowało zwiększenie stopnia sprężania, a co za tym idzie spalanie
> stukowe i głośną pracę. Jest taka makgajweryczna metoda reanimacji
> dogorywających silników, że leje się benzynę zmieszaną z olejem
> napędowym. Może być tak jakoś pół na pół nawet. Silnik przy tym dymi
> sakramencko, ale nagar uszczelnia co trzeba i po takiej operacji, już
> [...]

Wiesz, nie spodziewałbym się po serwisie chęci do napraw innych niż wymiana
części. Zawsze to łatwiej i zarobek większy, bo jeszcze na częściach.
Mało tego, znam kilka wizyt serwisowych z "silnikowym" sprzętem ogrodniczym
które sprowadzały się do ..Panie, nie opłaci się naprawiać, dołóż Pan
trochę i kup nowe... mamy tu fajny model..."

Nagar mógł zostać w niewielkich ilościach. Ale dla świecy (jej szczeliny)
ta niewielka ilość silnie wpływa na jakość iskry. Jeżeli szczelina ma mieć
ok. 0,8mm to 0,2 mm zmniejszenia zrobi dużą różnicę. Istnieje nawet
pojęcie tzw. "zarzucenia świecy" czyli prawie zwarcia, lub zwarcia tej małej
szczeliny. Pisząc nagar miałem na myśli całkiem miękką i cienką warstwę
takiego osadu węglowego.
Tu nie powstało nic grubego twardego bo i gdzie? Powierzchnia cylindra
i tłoka stale pracują na dopasowaniu bardzo dokładnym. Może coś
osiadło na denku tłoka i powierzchni głowicy, ale to się wypali i wyleci
przy normalnej pracy. Ale świeca musi być czysta.
Reanimacja o której piszesz to w silnikach ze zniszczoną gładzią (podrapaną)
tłoka i cylindra. Tam już rzeczywiście wymiana lub tzw. szlif (ale nie
wiem czy jeszcze ktoś to robi w kosiarkach).
Generalnie podpowiadam Wątkotwórcy co warto żeby sprawdził SAM
bez wizyty w serwisie, co może uchronić go przed wydatkami.
Głowicy sam nie zdejmie (gdyby był w stanie - nie zadawałby takich
pytań tu na grupie) a jak pójdzie z tym do serwisu to oni już się z nim
policzą :)

ZZ