Re: Kotlety mielone-twarde

Data: 2003-11-07 09:52:38
Temat: Re: Kotlety mielone-twarde
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

Użytkownik "Monika Zarczuk" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
news:02bd01c3a4c1$b5f6ce40$7100a8c0@ap.siedlce.pl...
> Witam wszystkich. Ja jak zwykle z pytaniem.
> Nie wiem czemu, ale moje kotlety mielone zawsze wychodzą takie twardawe,
tj.
> takie zbite, nie wiem jak to wytłumaczyć. Inne, które jem, jeśli robi je
kto
> inny, są takie.... no.... takie dobrze się krojące. Jakby pulchne. A moje,
> jakby je ktoś ubijał młotkiem. Robię je z kupowanego mielonego mięsa,
dodaję
> jajko i bułkę i nie wiem co jeszcze mogę zrobić. Doradźcie proszę

A jakie masz proporcje - chodzi o ilość mięsa w stosunku do ilości były i
jajek...
Jak dasz mało były to wyjdą twarde. Jak dasz za dużo jajek też wyjdą
twarde... bo od białek twardnieją... Jak z oszczędności, bo żółtka
wykorzystujesz do czegoś, a białka zostały i dasz same białka to już
wychodzą bardzo twarde....
Następnym razem daj więcej buły.
U mnie to jest mniej więcej na 25 dkg mięsa jedno jajo i jedna kajzerka.
A i jeszcze coś - jeśli robisz z czosnkiem lub z pokrojoną drobno cebulą, to
wyjdą twardsze niż z cebulą utartą.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl