Re: Ksiądz miał rację, gdy przestrzegał.

From: trybun <M...@j...cb>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Ksiądz miał rację, gdy przestrzegał.
Date: Tue, 12 Jul 2022 13:05:14 +0200

W dniu 11.07.2022 o 22:11, XL pisze:
> [...]
-ukrainskiej-uchodzczyni-teraz-planuje-slub/0erxwyh

> Związek to SŁOWO dane drugiej osobie. Ono JEST NAJWAŻNIEJSZE. On ma rację.
> Gdyby SŁOWO DANE DRUGIEJ OSOBIE się nie liczyło, bylibyśmy zwierzętami.

Tylko że to nie jest takie proste. Spory odsetek związków to małżeństwa
wymuszane przez otoczenie, śluby często też są zawierane pod wpływem
chwili. Poza tym jak można wymagać od człowieka który na pewno nie jest
panem swojego losu składania tak rygorystycznych i długoterminowych
ślubów? A SŁOWO dawane na takich warunkach jest zwyczajnie niepoważne, i
nie widzę tu jakichś wyrachowanych podejść, w tym momencie ślubujący
jest święcie przekonany że tych ślubów dotrzyma.

Naprawdę sądzisz że zwierzęta to coś gorszego od ludzi?