Re: Kto z Was przestal pic bez AA ?

Data: 2006-05-01 01:49:32
Temat: Re: Kto z Was przestal pic bez AA ?
Od: "michal" <6...@g...pl>

Użytkownik "jakub" napisał w wiadomości
[...]
> ...A że spojrzenie na temat wykraczające poza Twoje własne jego
> zrozumienie nie jest Ci potrzebne -to też się zgadza.

Myślę, że Twoja nieustająca ochota do miotania uszczypliwości nie minie w
tym wątku.

Sorry, nie mam zwyczaju używania emotywek. Co
> do mechanizmów -według mnie (i wydaje mi się, nie tylko mnie) są krańcowo
> różne, także jeśli chodzi o biochemię mózgu. Ale nie jest moim celem
> robienie wykładów z mechanizmu uzależnień.

Spróbujmy może trzymać logikę w tym temacie. Ja mówię o mechanizmach
motywacyjnych wchodzenia w przyzwyczajenia, nawyki, nałogi a Ty mówisz o
mechaniźmie uzależnień, kiedy człowiek jest w fazie pogrążania się.

> a to akurat bardzo ładnie z Twojej strony, ale wypadałoby żeby pisząc na
> forum które odwiedzają uzależnieni, wiedzieć cokolwiek na temat tego co
> się chce zmienić, i do kogo to piszesz. Wydaje mi się że to także kwestia
> dobrego wychowania.

Teraz uczysz mnie dobrego wychowania. Pisałem w tym wątku, że nie chcę
rozwijać tego tematu ze względu na szacunek dla dorobku AA i do armii ludzi,
którzy życie poświęcili dla ratowania bliźnich z nałogu. A pisałem do
wątkodawcy i do do każdego, kto odpowiedział na mój post. Czytasz, czy
tylko pouczasz?

> Co do hermetyczności AA -przyjmij do wiadomości, że na mityngi otwarte (a
> takich jest zdecydowana większość) może przyjść każdy, niekoniecznie
> alkoholik, także może zabierać głos na dowolny temat, zgłaszać swoje uwagi
> i pytać o wszystko, i nawet nie musi się dokładać do zrzutki na herbatę
> (choc wypadałoby żeby to jednak zrobił). A ktoś bardzo zdeterminowany to i
> na zamknięte wejdzie i nikt go nie wyrzuci. Zdaje się że na temat tego
> czym naprawdę są spotkania AA, też bardzo niewiele wiesz...

Nieporozumienie. Mentalną hermetyczność miałem na myśli (zaznaczyłem to) a
nie otwarte drzwi.

> "myśleć jak zwycięzca" -Michale, oszczędź nam tego kiczu intelektualnego
> rodem z broszurek z lat 30-tych XX w. (przez delikatność nie wskażę
> oczywistych skojarzeń, ani nie spytam czym się różni zwykły zwycięzca od
> niezwykłych)

O czym piszesz, wiesz chyba Ty sam jedynie. Jeśli poczucie zwycięstwa
kojarzy Ci się z umiejscowionym historycznie kiczem.

> O tym jak myśli uczestnik AA i za czym goni, nie wiesz nic, i nie chcesz
> wiedzieć, jak wyżej napisałeś. Poza tym nie wiesz czy ja jestem
> uczestnikiem AA (nie jestem, ale w odróżnieniu od Ciebie trochę na temat
> AA wiem, i tego co napisałeś nie traktuję jak obelgę, tylko jak wyraz
> błogiej nieświadomości)

Więc Ty wiesz trochę i ja wiem trochę. Zależy Ci na opinii, że więcej wiedzy
jest po Twojej stronie. Ok. Mogę na to przystać.

> To znaczy że bardzo niewiele wiesz. To jest po prostu nieprawda, i właśnie
> na tym polega choroba. Dlatego zapraszałem Cię na mityngi AA czy innych
> podobnych grup -pierwszych kilka historii jakie by do Ciebie dotarły,
> udowodniłyby Ci, że owszem, można być 200% pewnym że się nie będzie
> niszczyć siebie, swojej rodziny, przyszłości, można szczerze i z głębi
> serca przysiąc na wszystkie świętości że już nigdy ani odrobiny alkoholu,
> dragów, hazardu -i pić, ćpać, grać aż do utraty czy zniszczenia
> wszystkiego, albo do następnych przysiąg.

Moim skromnym zdaniem (widzisz, jak ja się grzecznie do Ciebie zwracam?)
mylisz pojęcia. Przekonanie, to jest przekonanie. Mówienie, że jest się
przekonanym (mówienie nawet do samego siebie), nie jest jeszcze
przekonaniem, choćby się mówiło o dwustu procentach. Przykładem takiego
przekonania, o którym mówię, jest to, że nie będę pił benzyny, jadł tektury,
smarował chleba towotem. Chyba mi wierzysz! Co?

> Wybacz, że to piszę, ale naprawdę niewiele jeszcze widziałeś...

No, nie umieram na razie, więc pewnie coś jest jeszcze przede mną do
zobaczenia. To zabawne, że mówisz do mnie jak do dziecka. Skąd to się wzięło
u Ciebie?

> silna wola nie ma nic do rzeczy. O tym też nie wiesz....

Codziennie rano wstajesz (to nie musi być o Tobie), z radością witasz
kolejny dzień bez picia, prosisz Boga, żeby udało ci się przetrwać do końca
dnia bez kieliszka. Potem wychodzisz z domu i starasz się iść kanałami, żeby
nie spotkać żadnego dawnego kumpla, bo może być źle. Nie chodzisz na
imprezy, omijasz imieniny w rodzinie i myślisz jak przeżyjesz Święta, czy
się uda...
I co? To ma się dziać bez udziału woli? Silnej woli...

> Zazdroszczę Ci dwóch rzeczy: po pierwsze dobrego samopoczucia i wiary w
> siebie. To pozytywne, bez względu na to skąd się bierze. A bierze się z
> drugiej rzeczy której Ci zazdroszczę -z dziecięcej niewinności i
> ignorancji. Serio Ci tego zazdroszczę, i bardzo chętnie bym się
> zamienił...

Hehehe. Wiesz co, jesteś stary pierdoła! ;)Zrzędzisz. W kółko imputujesz mi
ignoranctwo, niewiedzę, naiwność. Wymyśl coś innego wreszcie! Już widzę jak
się ze mną zamieniasz... :D)

> Natomiast co do wybijania z głowy -źle się wyraziłem. Nic mi do tego co
> myślisz o sobie, alkoholikach, silnej woli, motywacji i naturze ludzkiej.
> Natomiast uważam że nie powinieneś, a nawet Ci nie wolno, wciskać
> niebezpiecznych bzdur ludziom, którzy być może stoją na skraju przepaści.
> Dlatego, i tylko dlatego zdecydowałem się na polemikę z Tobą.

Wielkie dzięki, Nauczycielu. Czuję się zaszczycony, że zechciałeś utrzec mi
nosa zamiast dać się uwieść niebezpiecznym bzdurom.
Choć gdybyś wyluzował trochę i naprawdę chciał polemiki, to spuściłbyś
trochę z tonu i kontynuował...

pozdrawiam
michał

--
Gdyby spytać o to przeciętnego człowieka, bliższe prawdy niż pytanie: "Czy
jesteś uzależniony?" byłoby: "Od czego jesteś uzależniony?" (Jacek