Re: Kuchnia indukcyjna

Data: 2022-03-05 14:12:56
Temat: Re: Kuchnia indukcyjna
Od: trybun <M...@j...cb>

W dniu 03.03.2022 o 15:13, heby pisze:

> Uważam że warto zrobić, prawo Jouel'a ciągle jest metne i niejasne,
> mimo biliardów obserwacji i precyzyjnych wyliczeń, domowi wynalazcy
> ciągle je weryfikują bo cieżko naprawdę uwierzyć, że matematyka i
> fizyka działa ot tak.

Przeprowadzę bo każdy lubuje bawić się w jakieś zawiłości. A mi nie
potrzeba udowadniać twierdzeń, czy im zaprzeczać tylko prostej próby na
czes zagotowywania wody.

> Tak. Pewnie o 4 sekundy dla indukcji 2kW, której nie ma, bo jest
> hipotetyczna dla potrzeb obliczenia czasu.

No sam widzisz - chodzi tylko o tak albo nie.

> [...]
> nie może czekać, czyli pewnie dla większości. Aż dziwne, że nikt nie
> stosuje.
>
> Ale moment, zdajesz sobie sprawę, że kuchenek 2kW, indykcyjnych, nie
> ma? Sa raczej takie pod 4kW na punkt i wiecej...
>
> Jeszcze raz: kuchanka indukcyjna 4kW na punkt zagrzeje wodę 2x
> szybciej niż czajnik lub kuchenka 2kW. Przepraszam ,ale prościej się
> nie da. Już nie mówmy o garnkach i stratach. Zakładaj, że takie z
> grubsza ocenienie jest wystarczajace.
>
> Zastanów się jak szybko zagrzejesz indukcją 8kW na punkt, jako zadanie

Biorę pod uwagę tylko kuchenkę indukcyjna albo elektryczną.

Dla mnie to nie jest proste. W równaniu podajesz różne moce urządzeń i
inne parametry, z których nic dla mnie nie wynika. A chodzi tylko i
wyłącznie o pytanie dotyczące czasu zagotowywania się wody.