Re: Kurze Wątróbki

Date: Wed, 15 Oct 2014 17:46:32 +0200
From: GalAnonim <s...@s...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Kurze Wątróbki

W dniu 15.10.2014 08:43, ZZZ pisze:

> Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
> pożywienie ale od dzieciństwa mam skojarzenia z wątróbką smażoną
> - bleee niedobre :)
> Zjem 2-3 kawałeczki z jako takim zaangażowaniem i więcej już mi
> nie smakuje. Ten smak smażonej krwi odpycha.
> Kiedyś w obcym kraju, którego języka nie znałem zamówiłem
> u kelnera danie z dziczyzny. Z trudem zjadłem, zapisałem co to było
> a potem w słowniku znalazłem, że wątróbki z sarny.
> Dlatego jak widać dam radę zjeść, ale żeby bez takiego przymuszania
> się to nie mam pomysłu jak przyrządzić.
> Podsumowując powtórzę pytanie - masz pomysł jak je oswoić

Nie cierpiałem wątróbki serwowanej mi przez babcię i mamę, było to
paskudztwo, ale potem się zmieniło - nie potem jak dorosłem i wiadomo -
smaki się zmieniły, tylko jak (jeszcze jako dziecko, no dobra młodzież
15-letnia) usmażyłem wątróbkę sam: mama kupiła, oczyściła, oprószyła
mąką i... zwichnęła sobie nogę, ponieważ czasami się coś tam już w
kuchni bawiłem, to poprosiła mnie abym ją usmażył. Smażyłem ją wg niej
za krótko - wyszła mi bardzo krwista i wtedy mi po raz pierwszy
posmakowała. Teraz zawsze jadam tylko krwistą i mi bardzo smakuje.
Ale ja to w ogóle lubię tatara, metkę i inne surowizny ;)

W stadium wysmażonym wątróbka mi smakuje tylko w jednej postaci:
wysmażona mocno, rozdrobniona na małe kawałki (tak góra do 1 cm) i
wymieszana w konfiturą z czerwonej cebuli i podana na przykład na
chlebie tostowym po króciutkiej obróbce w tosterze.

GA