Re: Leniwe, no nie wychodzą mi :/

Data: 2012-04-18 09:53:55
Temat: Re: Leniwe, no nie wychodzą mi :/
Od: Ikselka <i...@g...pl>

On 18 Kwi, 10:55, "Nixe" <n...@n...pl> wrote:

> Macie jakiś normalny sprawdzony patent na leniwce? Takie proste danie, a jak
> widać też można spieprzyć.

A jaka tam piana z białek - przecież to tylko rozrzedza ciasto. Ser
też na pewno masz mokry.
Mój przepis:
- żółtko z resztkami białka przy nim (czyli niezbyt starannie
odseparowane)
- 3 ZIEMNIAKI dobrze odparowane i przepuszczone przez maszynkę
(ziemniaki to opcja zamiast mąki ziemn., ale świetna)
- lub 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
- ser (odciskam kolanem na stołku w czystej lnianej/bawełnianej
ścierce i jeszcze na to ręczniki papierowe); sera odciśniętego wagowo
tyle, co ziemniaków albo jakieś 30-35 dag
- mąka (dodawana aż do uzyskania właściwej konsystencji ciasta tj
tylko aby ciasto przestało się kleić do rąk)

No i co, zagnieść SZYBKO ciasto, nie mikserem broń Boże, tylko
rękami. Szybko to znaczy krótko. Im dłużej ciasto wyrabiasz, tym
bardziej się rozciapie. Zadnego ucierania niczego.