Re: Margaryny antycholesterolowe

Data: 2018-07-01 12:11:29
Temat: Re: Margaryny antycholesterolowe
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

Pan stefan napisał:

> łososie, trocie (to taka smaczna ryba łososiowata nawet przez
> inspektorów rybołówstwa często mylona z łososiem i doliczana do kwoty
> połowowej) i dorsze na Bałtyku łowi się na haczyki (popularnie haki) tak
> jak ryby słodkowodne. Różnica taka że do liny przyczepia się kilkaset
> haków (chociaż tam też są ograniczenia, ale tak dokładnie się nie
> pytałem). Jeszcze kilka lat temu do Ustki przypływał duński kuter który
> miał przyznaną większą kwotę połowową niż WSZYSCY polscy rybacy. To był
> cyrk na skupie... O ile pamiętam płacili im po 25 zł za kilogram
> [...]

Co jest ZŁEGO w proporcjonalności przyznawania kwot połowów w Bałtyku?
Duńczycy łowią swoje łososie, a my swoich już nie mamy. Mieliśmy,
ale ze względu na stan wód polskich rzek powiedziały nam do widzenia.
Nie pozostało nic innego, jak tylko stosowanie odpowiedzialności
zbiorowej. Na poziomie narodów. Do polskich poławiaczy łososi musi
w końcu dotrzeć, że (jak na razie) nie mają czego szukać na morzu.

--
Jarek