Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Nadciśnienie
Date: Sun, 19 Jan 2003 15:29:39 +0100
Organization: news.onet.pl
Lines: 28
Sender: f...@p...onet.pl@pc72.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl
Message-ID: <b0ecpr$pre$1@news.onet.pl>
References: <b0bsfc$8fg$1@news.tpi.pl>
<P...@d...am.torun.pl>
<b0cgf8$3m9$1@news.onet.pl> <MPG.1893e5038668daba9896cc@localhost>
<P...@d...am.torun.pl>
<b0dppf$jqs$1@news.onet.pl> <MPG.18949b327deeaa2b9896d1@localhost>
<b0e12d$276$1@news.onet.pl> <MPG.1894ad9e4290c2409896d2@localhost>
<b0e5pn$cig$1@news.onet.pl> <X...@2...30.129.166>
NNTP-Posting-Host: pc72.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl
X-Trace: news.onet.pl 1042986619 26478 213.25.10.72 (19 Jan 2003 14:30:19 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 19 Jan 2003 14:30:19 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.medycyna:95576
Ukryj nagłówki
> Tinue wrote:
>
> Trzeba postępować tak, by nikogo nie obrazić. Zrób mały eksperyment:
> idź do sklepu i zacznij się głośno skarżyć np. na niski poziom
> kultury wśród ekspedientów, a następnie poproś o bochenek. Idź do
> kancelarii prawniczej, powiedz, że wszyscy prawnicy to sprzedajne
> świnie, po czym poproś o poradę. Albo idź do gabinetu, zapytaj ile
> dzisiaj skóry stoją itp. itd.
Generalnie chodzi o kulturę i ta zasada musi dotyczyć obydwu stron - lekarzy
i pacjentów. Jest to dla wszystkich oczywiste. Ty zaś reprezentując
środowisko lekarskie, o jej brak oskarżasz tylko i wyłącznie pacjentów.
Twoja stronniczość w tym względzie jest porażająca. Ile razy na tym forum
wyśmiewałaś się, ironizowałaś z pacjentów?
> Ludziom się wydaje, że lekarz to taki głupol, któremu można nagadać od
> najgorszych, a potem rzucić mu w twarz: Masz pan obowiązek mnie
> leczyć! A guzik, nie ma obowiązku.
Nikomu się tak nie wydaje. Takie słowa to nadużycie, to celowe
wyolbrzymianie problemu. We wszystkich podsystemach gospodarki, usługodawca
krytykę usługobiorcy przyjmuje z pokorą i pomimo jej występowania, przejawia
głęboki szacunek do usługobiorcy. Są w tej zdrowej regule, dwa niezdrowe
moim zdaniem wyjątki - urzędnicy państwowi i służba zdrowia.
Pozdrawiam, andrzej
|