Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ... Re: Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ...

Re: Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ...

From: "Jurek" <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ...
Date: Fri, 27 Apr 2007 10:31:52 +0200

Użytkownik "Radek" <p...@...polsce> napisał w wiadomości
news:7ceb8$46311efb$540a3ae2$16055@news.chello.pl...
> Żubrówka powyżej 500 ml i ciśnienie 155/86/125
>
> Czy puls ma duże znaczenie ? no bo 75 a 125 to jakieś 50 różnicy
> które wpłynęło na obniżenie mojego ciśnienia prawie od granic normy.
>
> Poza poprzednimi pytankami to jeszcze tylko dwa:
>
> Czy ciśnienie krwi może mieć bezpośredni wpływ na uczucie senności
> i ogólnego zmęczenia?
>
> i czy za niskie ciśnienie to też ważny problem (moja dziewczyna ma średnio
> 100/65) ?

Niskie ciśnienie może być z dwóch powodów: 1. Organizm chce, ale nie ma siły
podnieść ciśnienia 2. Organizm nie potrzebuje podnosić ciśnienia. Ciśnienie
poniżej 100, nawet 90/60 może być ciśnieniem doskonałym jeżeli organizm jest
świetnie odżywiony. Puls ma wtedy też znacznie mniejszą częstotliwość,
pulsowanie serca też jest wolne. A więc niskie ciśnienie krwi, niskie tętno
i niski puls serca, to tak jak film na zwolnionych obrotach. Tak jest
najlepiej dla organizmu przez całe życie. Ale w pierwszym przypadku, gdy
organizm chce, ale nie może podnieść ciśnienia - jest źle.
Pozdrawiam Jurek M.