Re: Nadmierne pocenie się.

Data: 2008-08-07 21:07:53
Temat: Re: Nadmierne pocenie się.
Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> żeby zapobiec nadmiernym jego spadkom. Nadmiar magnezu w osoczu krwi takie
> właśnie historie powoduje - wypłukuje wapń, przez co ciśnienie spada.
>
> Ciśnienie tez mogło Ci spaść na skutek "wypocenia" sodu z organizmu, sodu
> czyli najzwyklejszej w świecie soli - pot jest słony.

Ja zawsze się mocno pociłam, znaczy od paru lat, chyba teraz to troszkę
ustępuje w miarę domagnezowania, tak mi się wydaje. Bez jazdy na rowerze
potrafiłam być spocona po przejściu 100 metrów w upały.
Czy wystarczy mi wapń w postaci naturalnej, np. zawarty w napojach sojowych
Alpro, czy muszę suplementować? Coś słyszałam o tym, że suplementacja wapnia
jest niebezpieczna, chyba szkodzi nerkom czy cóś.

> od takiego czegoś Ci spadnie cholesterol, tylko zamiast drogich tabletek
> (których byś musiała po 20 dziennie łykać), lepiej miel siemię lniane.
> Dużo
> tańsze i co ważniejsze efektywniejsze - o wiele lepiej się wchłania w
> takiej postaci. Wada - nie jest tak smaczne, jak by się chciało.

A czemu trzeba mielić siemię? Nie mozna zjeść w całości? A czemu na
opakowaniu oleju lnianego w kapsułkach napisane jest, żeby nie przekraczać
dawki 3 x 1 dziennie? Skoro Ty twierdzisz, że aż 20 sztuk mogę połknąć.

> [...]
> mówią - pieniądz nie śmierdzi.
>
> Cholesterol nie jest problemem, problemem jest miażdżyca. Tutaj też
> jest "naturalna" metoda, ale dość kłopotliwa. Mianowicie, przez długie
> lata
> uważano, że miażdżyca jest procesem nieodwracalnym. Tymczasem eksperymenty
> na grupach pacjentów z miażdżycą dowiodły, że CAŁKOWITE wyeliminowanie z
> diety tłuszczy zwierzęcych cofa te procesy w tempie błyskawicznym. Po roku
> po miażdżycy która dawała pacjentowi raptem parę lat życia nie było już
> śladu, miał naczynia krwionośne jak 20latek. Gdzieś na MedLine można o tym

No własnie okulista stwierdził po obejrzeniu dna mego oka, że mam zmiany
zwyrodnieniowe w naczyniach krwionośnych. To chyba równoznaczne z miażdżycą?
Tez coś słyszałam o tym, że te zmiany mozna cofnąć. Chyba Dąbrowska pisała o
tym w broszurce "Przywracać zdrowie żywieniem". Ale moja pani lekarka
twierdzi, że te zmiany są nieodwracalne, ona chyba jednak jest 100 lat za
Murzynami. Stwierdziła również, jak jej napomknęłam o informacjach
zamieszczonych w Internecie, że ona do nowinek internetowych nie będzie się
odnosić, bo to byłoby tak samo, jakby odnosiła się do artykułów z "Tiny". To
ciekawe, bo w Internecie na portalach medycznych wiele artykułów podpisanych
jest nazwiskami z tytułami "dr nauk medycznych". Więc chyba porównanie
nietrafione z tą "Tiną". Ja mogłabym zyć bez tłuszczów zwierzęcych, ale to
cholernie pracochłonne. Dużo trudniej przyrządzić rybę niz piersi z
kurczaka. Poza tym lubię soję, więc problemu z białkiem by nie było. Tylko
kupa roboty, no ale jest przeciez stwierdzone, że tylko 20% cholesterolu
krążącego we krwi pochodzi z pokarmu. Resztę produkuje sam organizm.
Pamiętam taka sytuację sprzed lat, kiedy to mieszkałam z mamą, jadłyśmy to
samo (ja miałam lat 25, a ona 62), ja miałam cholesterol 300, a ona 160!
Różniłysmy się tym, że ja bylam zestresowana, palilam papierosy i piłam kawę
i alkohol, a ona nie. Chyba to róznica tego magnezu, bo kawa i alkohol go
wypłukują, nie wiem, jak z nikotyną jest.

> potas uzupełnij i powinny przestać trzeszczeć. Tyle, że potas nie uzupełni
> się, póki nie będziesz "naładowana" magnezem - magnez steruje gospodarką
> potasem. Do tego glukozamina nie zaszkodzi.

Potas uzupełniam wypijając duże ilości soków pomidorowych, to chyba
wystarczy? Glukozaminę biorę, ale nic na razie się nie dzieje, najgorsze, że
kolano mnie zaczyna boleć. Boję się, że mi wysiądzie i nie będę mogła
jeździć rowerem ani biegac. A na razie nie mogę znaleźć ludzi, którzy by mi
polecili rozsądnego lekarza w moim mieście. I nie wiem, do kogo się zapisać
na listę, bo tej pani to juz mówię "adieu". A prawdopodobnie są jakieś
ograniczenia, nie mozna tak sobie wielokrotnie zmieniac lekarza rodzinnego.
Więc na razie zdana jestem na siebie i Internet;-)
Dzięki za poświęcony czas.

Anka