Re: Nadmierne pocenie się.

Data: 2008-08-07 13:14:40
Temat: Re: Nadmierne pocenie się.
Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

ffiona wrote:

> Ciśnienie mi spadło do 104/79 ( a miewałam 150/100), no ale do magnezu
> (teraz ok. 210 - 280 mg dziennie) dołączyłam rower, zrobiłam przez 7 dni
> 190 km. Powiedz mi, czy ten wapń w tej kuracji magnezowej jest po to, żeby
> podnieść ciśnienie? Bo nie wiem.

żeby zapobiec nadmiernym jego spadkom. Nadmiar magnezu w osoczu krwi takie
właśnie historie powoduje - wypłukuje wapń, przez co ciśnienie spada.

Ciśnienie tez mogło Ci spaść na skutek "wypocenia" sodu z organizmu, sodu
czyli najzwyklejszej w świecie soli - pot jest słony.

> Aha, i czy od magnezu też spadnie
> cholesterol? Może ja wcale nie muszę brać tych leków na cholesterol. Bo na
> nadciśnienie też juz mi chciała włączyć leki "dochtórka". Olej lniany
> znalazłam w markecie, ale od razu jest przeterminowany, więc kupiłam w
> kapsułkach w aptece.

od takiego czegoś Ci spadnie cholesterol, tylko zamiast drogich tabletek
(których byś musiała po 20 dziennie łykać), lepiej miel siemię lniane. Dużo
tańsze i co ważniejsze efektywniejsze - o wiele lepiej się wchłania w
takiej postaci. Wada - nie jest tak smaczne, jak by się chciało.

Sprzedaż tabletek na cholesterol to żyła złota, z tego co pamiętam nikt
nigdy nie udowodnił, że "zbicie" cholesterolu cokolwiek pomaga, ale jak to
mówią - pieniądz nie śmierdzi.

Cholesterol nie jest problemem, problemem jest miażdżyca. Tutaj też
jest "naturalna" metoda, ale dość kłopotliwa. Mianowicie, przez długie lata
uważano, że miażdżyca jest procesem nieodwracalnym. Tymczasem eksperymenty
na grupach pacjentów z miażdżycą dowiodły, że CAŁKOWITE wyeliminowanie z
diety tłuszczy zwierzęcych cofa te procesy w tempie błyskawicznym. Po roku
po miażdżycy która dawała pacjentowi raptem parę lat życia nie było już
śladu, miał naczynia krwionośne jak 20latek. Gdzieś na MedLine można o tym
poczytać.

Problem w tym, że całkowite wyeliminowanie tłuszczy zwierzęcych jest dość
trudne - trzeba wywalić z diety nie tylko mięsa i jego przetwory, ale także
mleko, sery, jajka, masła, margaryny...

> Aha, no i mam "zajady", choc biorę 3 x B complex. I
> piję drożdże. Co z tym zrobic, bo rozumiem, ze to wypłukana witamina B.
> Dzięki za Twoje cenne rady.
> Pozdrawiam
> Anka

drożdży nie pij, bo można się od tego drożdżycy nabawić - rzadkie, ale
bardzo przykre. Zajady faktycznie najczęściej od braku witamin z grupy B,
ale niekoniecznie. Czasem odpowiada za to ogólnie słaba odporność - a co
jest przyczyną osłabienia, to już ciężko wyczuć. Ogólnie - jak najwięcej
surowych owoców i warzyw, one są prawdziwą bombą witaminową, zwłaszcza
zawierają dużo witaminy C i flawanoidów, które nie tylko wzmacniają
odporność, ale i regulują czynności skóry.

> P.S. Ale stawy nadal mi trzeszczą. Trochę nie mogę w to uwierzyć, że to
> "proces starzenia" - jak powiedziała lekarka - bo mam "dopiero" 40 lat.
> Ciekawe, co ona mówi 60-latkom, pewnie, że pora umierać.

potas uzupełnij i powinny przestać trzeszczeć. Tyle, że potas nie uzupełni
się, póki nie będziesz "naładowana" magnezem - magnez steruje gospodarką
potasem. Do tego glukozamina nie zaszkodzi.